DVD spelare? (styra uppspelningshastighet)

Elektronik- och mekanikrelaterad mjukvara/litteratur. (T.ex schema-CAD, simulering, böcker, manualer mm. OS-problem hör inte hit!)
Mikael Pettersson

DVD spelare? (styra uppspelningshastighet)

Inlägg av Mikael Pettersson »

Hej på er.

Har nån någe tips på en dvd spelare där man kan sytra farten på fillmen ? Vi i Nässjö Järnvägsmuseum bygger en lok simulator där man ska kunna gå från stillastående till fullgas . Helst någon där mann kopplar in någe i Printerporten och styr farten på fillmen. Resultatet ska stå på
Nässjö Järnvägsmuseum .

Mvh
Mikael Pettersson
Nässjö Järnvägsmuseum
e-post : mikaelgpettersson(AltGr2)gmail.com
Senast redigerad av blueint 1 november 2011, 18:18:33, redigerad totalt 2 gånger.
Anledning: var: DVD spelare ?
Användarvisningsbild
Klas-Kenny

Re: DVD spelare ?

Inlägg av Klas-Kenny »

Måste bara fråga, om det ändå ska till en dator (Antar jag då du nämner printerport), varför inte låta datorn sköta uppspelningen också? :humm:
Mikael Pettersson

Inlägg av Mikael Pettersson »

Hej

Taken är att använda en dator med filmen i och syra filmen via printerporten .

mvh
Mikael Pettersson
Nässjö Järnvägsmuseum
Senast redigerad av Mikael Pettersson 1 november 2011, 18:09:16, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
Klas-Kenny

Inlägg av Klas-Kenny »

Aha, då hänger jag med, missade att tråden låg i "Mjukvara", trodde du menade en "fysisk" DVD-spelare.. :)

VLC har gott om tillägg, API'er mm. Kolla där, kanske finns något färdigt eller går att göra relativt lätt?
Användarvisningsbild
psynoise
EF Sponsor

Inlägg av psynoise »

Mikael Pettersson efterfrågar nog just ett datorprogram då tråden är skapad i mjukvarakategorin.

Något program som löser uppgiften direkt känner jag inte till, dock brukar man kunna styra Mplayer både kors och tvärs.

http://www.mplayerhq.hu
Skriv svar