Fördjupning i stegmotorer....
Fördjupning i stegmotorer....
Har sätt att de finns motorer som har väldigt låg induktans och vissa har hög men då ändras Amperen väldigt mycket, vad är bäst, en motor med låg induktans och hög amper eller tvärt om?
Mvh Terho.
Mvh Terho.
Re: Fördjupning i stegmotorer....
Tack ska gå igenom det 
3 Fas stegmotorer är det något och ha.... Det ja googlat fram är att dom är tystare och har mer vrid men stämmer det? Antar dom är rätt dyra....

3 Fas stegmotorer är det något och ha.... Det ja googlat fram är att dom är tystare och har mer vrid men stämmer det? Antar dom är rätt dyra....
- tecno
- Ort: Sparreholm, Södermanland N 59° 4.134', E 16° 49.743'
- Kontakt:
3 och 5 fas stegisar finns och kräver speciella drivers, har du inte kombinationen motor/driver = ge fasen i dessa. Jag har 5-fas i min svarv, då den dagen kommer när nåt lägger av ja då åker fm hela rasket ut och ersätts med moderna AC motorer/drivers.
Oki jag har läst tre fas stegmotorer kommer mer och mer eller har jag läst fel? motionking.com har börjat tillverka sådana.
Mvh Terho.
Mvh Terho.
- tecno
- Kontakt:
Det har dom väl haft ett bra tag redan, var finns drivers till dessa?
Drivare har dom till 2 fas men ska skriva och fråga om dom har till 3 fas alt hittade jag drivare på http://www.aliexpress.com/store/201108/ ... river.html
- tecno
- Kontakt:
Hur smått eller rättare sagt stort behöver du till ditt bygge?
Det är bara lite funderingar så man har mer koll på läget. Fick bara en liten idee att ha tre fas stegmotorer på värnamon är väl runt 4-5 nm. Allt jag läst om det så verkar dom väldigt bra men som jag sa innan bara lite funderingar.
Mvh Terho.
Mvh Terho.