Livsfarlig 230 V kineskontakt, akta barnen!
- DW
- Kontakt:
Livsfarlig 230 V kineskontakt, akta barnen!
Ni som har barn eller själva är rädda om livet. Jag köpte något skräp från Kina (svårt att hitta annat) och
med denna prylen var det en adapter för 230v Kina - Svensk. Dels sitter skiten inte ihop o dessutom kan
man dra isär eländet så att blecken är fullt synliga med spänning på.
Nu tror jag inte att denna är godkänd i Sverige men det bryr sej inte kineserna om.
med denna prylen var det en adapter för 230v Kina - Svensk. Dels sitter skiten inte ihop o dessutom kan
Nu tror jag inte att denna är godkänd i Sverige men det bryr sej inte kineserna om.
- SeniorLemuren
Re: Livsfarlig 230v kineskontakt, akta barnen!
I Sverige har vi förmodligen en helt annan syn på det där med elsäkerhet. Jag tänker, att det borde ligga på importörens bord att kolla vad han importerar.
Kollar man inte vad för prylar man importerar får man ta konsekvenserna av det.
Att generellt racka ner på kinaprodukter är fel. Det finna massor av klonade, (och egenutvecklade produkter) mycket billigare och i många fall bättre från Kina jämfört med originalprodukten.
Vill man importera för att köpa "billigt" utan att kolla upp varan ordentligt innan, får man nog finna sig i att skita i det blå skåpet ibland.
Vet man vad Google är så är det inte speciellt svårt bilda sig en uppfattning om varan, innan man köper den. Men att sänka hela Kinas exportmarknad på detta viset i ett stort forum bara för att man haft oflytet att okontrollerat köpa en undermålig produkt vittnar om dåligt omdöme.
Att generellt racka ner på kinaprodukter är fel. Det finna massor av klonade, (och egenutvecklade produkter) mycket billigare och i många fall bättre från Kina jämfört med originalprodukten.
Vill man importera för att köpa "billigt" utan att kolla upp varan ordentligt innan, får man nog finna sig i att skita i det blå skåpet ibland.
Vet man vad Google är så är det inte speciellt svårt bilda sig en uppfattning om varan, innan man köper den. Men att sänka hela Kinas exportmarknad på detta viset i ett stort forum bara för att man haft oflytet att okontrollerat köpa en undermålig produkt vittnar om dåligt omdöme.
Håller med föregåenda talare, och säger att man får det man betalar för oftast. Klart att ibland så slinker det med ett måndags exemplar även för de tillverkare med kvalitetsmedvetenhet men generellt så styr priset vad man får.
Saker man köper till sitt barn eller som barnet får av andra får man kika igenom, som en sista kvalitetkontroll.
Saker man köper till sitt barn eller som barnet får av andra får man kika igenom, som en sista kvalitetkontroll.
Det kanske är lämpligt att nämna vilken produkt det handlar om också om man skall undvika den...
Anledningen till att Kina får ta skit är att dom har en osedvanligt hög andel dåliga produkter.
och att dom faaktiskt tillverkar en stor andel av vad som tillverkas för el och elektronik
Problemet är att vår svenska syn på kvalitetssäkringen och den kinesiska skilljer sig rätt markant. Även om man är jättenoga med att t ex. adaptern ska vara helisolerad vid beställning så tycker kineslevarantören att det är skitsamma eftersom modellen med två nakna metallstift har samma funktion...SeniorLemuren skrev:I Sverige har vi förmodligen en helt annan syn på det där med elsäkerhet. Jag tänker, att det borde ligga på importörens bord att kolla vad han importerar.
Vid ett tillfälle fick jag en hel kartong uppfylld med sådana där jävla kinaadaptrar som rent förpackningsmaterial. Istället för att använda förpackningsutfyllnad, typ "chips" så fyllde de alltså upp med dessa jävla tjing-tjongadaptrar. Modellen med två nakna stift och en liten blygsam plastpinne i mitten som håller ihop stiften. Totalt livsfarliga...
Vad exakt är det du varnar för? Farliga kineser??DW skrev:Ni som har barn eller själva är rädda om livet. Jag köpte något skräp från Kina (svårt att hitta annat) och