Är det någon som vet var man kan få tag på en 12V DC motor runt 3500 rpm med en kraft på runt 0.15-0.20 hp inom Sveriges gränser? Hoppas på svar

/ MVH Niclas
Se även : http://en.wikipedia.org/wiki/Horsepower där jag klippte ovanstående ifrån.The most common definitions equal between 735.5 and 750 watts
Ja givetvis. Jag som blir så förbaskat trött efter lunchLHelge skrev:Jag tror Thorped fick det baklänges:
1 kW = 1,36 hk
Jänkarna har två till och med, nya och gamla SAE, sen skiljer det något inom europa också, men våran hästkraft är i princip samma som tyskarnas ps (Pferdestärke) men inte riktigtAgwan skrev:Jag tror de har olika hästar på olika ställen. USA har en, UK en och den civiliserade metriska världen en.
Nej, 1 hp = 735,5W.Cano skrev:?![]()
Är inte 1 hp = 746W och 0,2 hp = 149W?
Och vi har olika kW också, beroende på var och hur man mäter.Glenn skrev:Jänkarna har två till och med, nya och gamla SAE, sen skiljer det något inom europa också, men våran hästkraft är i princip samma som tyskarnas ps (Pferdestärke) men inte riktigtAgwan skrev:Jag tror de har olika hästar på olika ställen. USA har en, UK en och den civiliserade metriska världen en...britternas bhp däremot skiljer sig mer.
..Finns en anledning att man bör använda KiloWatt
Vad skall du ha den till, bara så man vet vilken typ av motor du vill ha och kanske vilken typ av montering du hade tänkt.Tenniskungen skrev:Tjena!
Är det någon som vet var man kan få tag på en 12V DC motor runt 3500 rpm med en kraft på runt 0.15-0.20 hp inom Sveriges gränser? Hoppas på svar
/ MVH Niclas
Nej, inte på bilars effekt, där är detsamma över hela världen, då man följer en fastslagen standard. (Till skillnad från hästkrafter då det finns minst tio olika..)TomasL skrev:Och vi har olika kW också, beroende på var och hur man mäter.Glenn skrev: ..Finns en anledning att man bör använda KiloWatt
..Vilket ju gör att det är skillnad, en motor på 110kW kommer att få olika hästkraftsantal om man vill ha det till bhp eller ps.Brittiska och tyska hp är vill jag minnas samma sak, men de mäts lite olika därav differensen.