Jag har funderingar på att handla in en LT3507 BUCK/LDO som jag tänkte använda i en liten projekt där jag behöver omvandla DC 24V till två olika spår, en på 5V som måste klara av ström pikar på 2A i 5ms och en reglerad ström källa på 3.3V 0.6-0.8A till en processor. Jag tänkte bygga in det tillsammans med processor och andra komponenter , med en USB uttag till den ström hungriga modulen på en kretskort. I USB taget ska jag lägga en 3G modem.
Grejen är den mina elektriska kunskaper är inte de bästa egenskaper hos mig. Jag har laddat ner spice modelen till LT3507 och håller på att läsa igenom dokumentationen, men det kommer att ta sin tid innan jag kommer in det hela.
Så min fråga är har någon här erfarenhet av "LT3507 - Triple Monolithic Step-Down Regulator with LDO" från Linear Technology som kan ge mig några tips. Beskrivning av komponent http://www.linear.com/product/LT3507#overview
Är jag rätt ute som tänker att jag behöver reglerad ström källa till processorn. Det nämns så i alla fall i beskrivningen till produkten.
Hur kommer det sig att modemet kan drivas från USB porten när porten max kan leverera 500 mA.
Hjälp med Step-Down Regulator med LDO
-
Re: Hjälp med Step-Down Regulator med LDO
I LT-spice finns en "test fixture" för LT3507. Utspänningarna är bl.a. 5V och 3.3V.