Hej!
Letar efter en fast recovery diod med betekning BYT60P400 i SOD93 kapsling, har kollat elfa farnell, digikey samt några andra verkar vara lite svåratt få tag på.
Eller kanske det finns någon ersättare?
Har nu beställt dioderna från littlediod funkade fint och beställa och varan kom snabbt. Dom verkar ha en mängd olika lite speciella komponenter kan rekomendera.
En sak jag har funderat över är om jag kan byta ut dioderna rakt av? Dom sitter paralell kopplade 4st på vardera sida av en H-brygga i en inverter svets.
Dom gamla var märkta C9948 BYT60P400 och hadde ett framspänningsfall på .305volt dom nya som kom har numret C9307 BYT60P400 har ett framspänningsfall på .323V.
Har det C märkta numret något med att göra vad det är för tillverknings serie.
Tror ni dessa måste vara matchade så att en del utav diodera inte börja leda mer ström en dom andra och börjar gå varmare.
Ändrat: Kan jag byta ut BYT60P400? (diod)
Ändrat: Kan jag byta ut BYT60P400? (diod)
Senast redigerad av MIX 12 oktober 2011, 10:55:04, redigerad totalt 2 gånger.
- hcb
- Moderator
- Kontakt:
Re: Var får jag tag på BYT60P400?
eBay #150583560059
Ingen anknytning eller erfarenhet av säljaren.
Ingen anknytning eller erfarenhet av säljaren.
Re: Var får jag tag på BYT60P400?
Oj glömde att säga att en butik är att föredra har sett ebay annonsen också.
- hcb
- Moderator
- Kontakt:
Re: Ändrat: Kan jag byta ut BYT60P400? (diod)
Kul att det funkade bra med eBay-köpet
>Tror ni dessa måste vara matchade så att en del utav diodera inte börja leda mer ström en dom andra och börjar gå varmare.
Om inte exakt matchade så i alla fall av samma typ. Parallellkoppling av dioder utan utjämningsmotstånd låter litet farligt.

>Tror ni dessa måste vara matchade så att en del utav diodera inte börja leda mer ström en dom andra och börjar gå varmare.
Om inte exakt matchade så i alla fall av samma typ. Parallellkoppling av dioder utan utjämningsmotstånd låter litet farligt.