Hej!
Ny här på forumet och mina kunskaper inom elektronik är väldigt begränsade.
Är desto bättre på mjukvara.
Har dock hittat ett projekt jag skulle vilja förverkliga men känner att jag inte riktigt klarar det utan hjälp.
Har ett schema över det, dock har inte "ritaren" velat berätta viket val av komponenter han använder men har visar en video på sitt resultat.
Hoppas innerligt att ni ska kunna hjälpa mig och gärna lära mig, amatör som jag är.
Länkar:
http://www.uploderx.net/dphrag/SCHEMATI ... GE1444.jpg
Tack på förhand
/John
Ljusorgel
Re: Ljusorgel
välkommen till forumet
länken funkar inte
om du inte har någon erfarenhet så kan jag nog rekomendera en byggsats och lära dig hur sakerna fungerar på den , det brukar finnas beskrivningar med
länken funkar inte
om du inte har någon erfarenhet så kan jag nog rekomendera en byggsats och lära dig hur sakerna fungerar på den , det brukar finnas beskrivningar med
Tack 
Alla länkar funkar för mig iaf om man klickar på dem eller högerklickar och kopierar länkadressen.
Alla länkar funkar för mig iaf om man klickar på dem eller högerklickar och kopierar länkadressen.
- Alexander98
- Kontakt:
Heh, det var inte länge sedan jag sparng på den videon på youtube och blev intresserad
Tog en "snapshot" av schemat om det kan hjälpa någon: Annars uppfyller denna ungefär samma funktion, plus att den ska finns som byggsats
Tog en "snapshot" av schemat om det kan hjälpa någon: Annars uppfyller denna ungefär samma funktion, plus att den ska finns som byggsats
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
-
Mindmapper
Den övre fungerar ej hos mig heller.We4sZ skrev:Tack
Du kan ta en microcontroller koppla 3st LED till utgångarna, med transistorer emellan som förstärker strömmen. Insignalen tar du från datorns ljudutgång och kopplar till analogaingångar på mcu'n. Sedan är det bara att programmera.
- tecno
- Ort: Sparreholm, Södermanland N 59° 4.134', E 16° 49.743'
- Kontakt:
Den översta länken är det nåt skit med, kommer in men vill öppna en PNG istället för JPG som det är i länken = skumt place = öppna därifrån = NEJ TACK!
Första bilden fungerar om man kopierar länken, men Alexander98 har postat den i sitt inlägg så det behövs inte.