Jag vet att frågan varit uppe tidigare men jag kan inte hitta rätt sökord för att få relevanta träffar... Jag matar mina stegmotordrivare med 48VDC men mitt breakout kort behöver egen 5VDC matning också. Hur löser jag detta bäst, jag vill helst inte använda en vårta för att få till 5VDC (men gör så i värsta fall). Helst vill jag köra en stab från 48VDC till 5VDC (bör ju klara lite mer än 48VDC, typ 50-60V).
Breakoutkortet är det jag köpte från POS och det kommer från hans fina "Suda SD1218" fräs... Man kan se att det finns plats för 5V switchad stabb på kortet men när man inte vet vilken det skall vara är det svårt att montera rätt

Man ser vilka komponentvärden som skall monteras runt stabben och att exempelvis input skall vara på pin 1, men det går inte så bra att söka efter rätt stab med dessa data... Jag hittade LT1070 från Linear som klarar 60V in och ger 5V/5A på utgången, men pinne 1 är inte input på denna stab... Tänkte att kanske någon av er snubblat över en switchad stab som kan passa dessa förutsättningar...
Det jag tycker mig kunna "spika" vad gäller designen är:
pin 1 = ingång (minst 50-60V, märkt 48VDC men har naturligtvis lite marginal)
pin 2 = utgång (via 100mH drossel och med 3A Shottky-diod, 1N5822, mot jord. 1-4 parallellkopplade utgångslytar på 220uF glättar 5VDC)
pin 3 = jord
pin 4 = feedback från utgång efter drosseln
pin 5 = jord
Edit: jag sökte efter kapseltypen (visade sig vara TO-263) och snubblade då över LM2592HV från National, den ser ju ut att kunna passa direkt?!
Inte riktigt rätt värden på kringkomponeter enligt databladet, men det går ju att sätta dit andra än det som står tryckt på kretskortet. Har beställt samples så får vi se om det kanske löser sig lättare än väntat
pendant_breakout1.jpg
pendant_breakout2.jpg
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.