USB och PIC18F2455

PIC, AVR, Arduino, Raspberry Pi, Basic Stamp, PLC mm.
Rick81

USB och PIC18F2455

Inlägg av Rick81 »

Tänkte jag skulle försöka få igång USB i PIC än en gång men har liksom tidigare kört fast igen.

Jag har tagit exempelkod för USB serialport från
http://www.microchipc.com/sourcecode/#pic18f4550usb

och portat denna till Hitech C (fixat sökvägar) och PIC18F2455.
Kompilering går bra men när jag pluggar in den i datorn står det att "En USB-enhet känns inte igen" och det verkar som PIC slumpmässigt startar om sig. Det jag misstänker är att jag satt några configbitar helt fel. Jag kör PIC på 20 MHz kristall och mina konfigbitar är:

Kod: Markera allt

Address     Value      Category                                         Setting
300000      24         Full-Speed USB Clock Source Selection            Clock src from 96MHz PLL/2
                       CPU System Clock Postscaler                      OSC1/OSC2 Src: /1][96MHz PLL Src: /2]
                       96MHz PLL Prescaler                              Divide by 5 (20 MHz input)
300001      0F         Oscillator                                       HS: HS+PLL, USB-HS
                       Fail-Safe Clock Monitor Enable                   Disabled
                       Internal External Switch Over Mode               Disabled
300002      3F         USB Voltage Regulator                            Enabled
                       Power Up Timer                                   Disabled
                       Brown Out Detect                                 Enabled on hardwate, SBOREN disabled
                       Brown Out Voltage                                2.0V
300003      1E         Watchdog Timer                                   Disabled-Controlled by SWDTEN bit
                       Watchdo Postscaler                               1:32768
300005      83         CCP2 Mux                                         RC1