Jag samlar på Gameboys och har ett gäng i min samling redan... Och idag köpte jag ett gult Gameboy Pocket som inte startade när jag satte i 2st IKEA-batterier och tryckte igång det. Ingen lampa som började lysa och skärmen visade ingenting.
* Nya AAA-batterier.
* Skärmen visar inget tecken på liv.
* POWER-lysdioden lyser inte.
* Inget Nintendo-pling.
OBS! Jag vet att det kanske inte är värt att hålla på att laga. Men jag tycker det här är väldigt kul och skulle bli så jävla glad om det gick att laga. Jag älskar mina gameboys och älskar att laga grejer.
Så jag tyckte det var en bra idé att börja felsöka. Jag vet återigen inte riktigt vad jag håller på med, men jag tänker att det jag söker hjälp med är att se om det går att hitta något uppenbart fel på kretskortet, eller vad jag ska peta på med multimetern. Gameboyet drivs av 2st AAA-batterier, och dom jag testade med var helt nya. Dom två bilderna jag bifogat är baksidan av kretskortet. Har fotat på två bilder för att få till närbilderna bättre.
ON/OFF-switchen sitter på översta bilden högst upp till höger. Den verkar fungera... eller den går framåt tillbaka i alla fall!
Tacksam för tips och råd till en glad entusiast!
/ O