SONY SRX robotcell

Robot, CNC, Pneumatik, Hydraulik, mm
Användarvisningsbild
Spruft

SONY SRX robotcell

Inlägg av Spruft »

Jag plus vän var och hämtade fyra high speed assembly robotar komplett med styrskåp, kablage och lite annat. Undrar om någon programmerat sådanna tidigare. Det är inte riktigt min typ av styrskåp om man säger så (dvs. inte några step/dir skruvplintar :lol:)
sony srx.JPG
P1010001 liten.JPG
Edit:
Servona är 500W AC
Z axeln har ett litet servo med utväxling.

Ska göra som mest 1.7 meter/s med 25kg last och en hundradel precision.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Senast redigerad av Spruft 22 juni 2011, 14:48:56, redigerad totalt 2 gånger.
X-IL
EF Sponsor

Re: SONY SRX robotcell

Inlägg av X-IL »

Var det inte nån annan på forumet som köpte liknande robotar för ett tag sen. Ser ut att vara riktigt fina grejer, kulskruvar, linjärenheter, servos... Antar att lite av det kommer att omvandlas till pengar genom försäljning?

Avundsjuk, nej då inte alls :oops:
Användarvisningsbild
Spruft

Inlägg av Spruft »

Jo det är riktigt fina grejjer 8)
Närmast känns ju att bli av med styrskåpen och köra Granit Devices servodrivare. Men det kanske inte är så läskigt som det ser ut..

Hittade sånhär i skruvdelen bla.a
http://www.qsprecision.com/catalog/i18.html
Användarvisningsbild
eeedis

Inlägg av eeedis »

Jag blev nästan lite exalterad när jag såg rubriken på inlägget, för det var jag som köpte 3st Sony SRX-611 robotceller i våras. De saknar dock styrskåp, så jag har inte kommit mycket längre än att ställa in de på logen. Har funderat på att sälja de, antingen som de står, eller börja slakta skåpen. Varje cell innehåller en kraftig diabas-skiva samt MYCKET småelektronik och luftprylar. Skulle dock allra helst ha igång någon, men det är ju inte så lätt utan styrskåp... Har inte haft tiden att grotta i det heller...

Här är en av cellerna:
Bild
Roboten är en sådan här:

Den bästa affärsidén jag har kommit på hittills är att man skulle haft en lasergravyrmaskin som roboten matade med material.
Användarvisningsbild
Spruft

Inlägg av Spruft »

Du kan ju ta styrskåp av mig om jag kör med annan drivning. Tror dom är kompatibla lite sådär. Annars går dom väl loss på 3k dollar det jag hittade på ebay..
Användarvisningsbild
eeedis

Inlägg av eeedis »

Ja, de ser ju oneklig väldigt kompatibla ut om man bara kollar på skalet iallafall! Låter ju intressant att fundera på att bygga en annan styrning, jag har inte grottat i ämnet och funderat på den möjligheten. Kanske går att hitta på något riktigt bra!

Är väldigt intresserad av dina skåp oavsett, vi kanske kan komma fram till en bra lösning för båda på den fronten!

Har varit nära att ropa in denna några gånger, men frakten lär bli dyr och momsen åker man säkerligen på... Så vet man inte ens om styrlådan fungerar heller...
http://cgi.ebay.com/Sony-SRX-611-SCARA- ... 0651739507

Det här kan bli riktigt spännande :D
Skriv svar