Fjärren kommer ha en 16F886 som har modulen "Ultra Low-Power Wake-Up", är den lämplig att använda, eller driver modulen plus kondensator iväg så mycket över tid att fjärrkontrollen antingen börjar dra "massor" med ström eller börjar missa knapptryckningar. Lämpligare att använda en klocka på 32 kHz istället som inte stannar under sleep?
Läser men det "application note" (kallas på svenska?) som finns står bla: "The wake-up period can vary by as much as 30% between modules." Det måste väl innebära att det kan skilja upp till 30 % mellan varje PIC och inte att den kan driva iväg över tid på en enskild PIC så mycket? (då kan jag bara byta kondensator när allt sitter på labbplattan innan jag löder ihop och monterar i låda)

Eller kan min galna ide med en liten pendel som triggar den externa interrupten vara något? Tål PIC:en att få massa pulser på INT pinnen, flaggan kommer ju bli hög redan på den första pulsen (flanken) så då spelar det ingen roll att pendeln pulsar massor mera förrän jag nollar flaggan? Eller blir det massa interrupt-rutiner efter varandra? (flaggan nollar jag inte förrän långt senare i programmet).
ULPWU:ns app note (AN879): http://ww1.microchip.com/downloads/en/A ... 00879D.pdf