Tips: Feta nya 45mm cnc skenor 1.7m Rexroth vagnar
Tips: Feta nya 45mm cnc skenor 1.7m Rexroth vagnar
För den som har STORA CNC planer:
Feta Rexroth 45mm skenor, 1.7m långa med två vagnar per set.
Hög toleransklass (SP) och högsta förspänning (C3 / 0.13C)
I USA, fast pris 1900 SEK / 300USD per set, finns 6 set.
http://cgi.ebay.com/Rexroth-Ball-Rail-R ... 1c1c0650f9
Jag vågar nog säga att priset är ett fynd om man behöver dom och kan ordna vettig frakt.
Feta Rexroth 45mm skenor, 1.7m långa med två vagnar per set.
Hög toleransklass (SP) och högsta förspänning (C3 / 0.13C)
I USA, fast pris 1900 SEK / 300USD per set, finns 6 set.
http://cgi.ebay.com/Rexroth-Ball-Rail-R ... 1c1c0650f9
Jag vågar nog säga att priset är ett fynd om man behöver dom och kan ordna vettig frakt.
Re: Tips: Feta nya 45mm cnc skenor 1.7m Rexroth vagnar
Ett billigt sätt att frakta tunga saker från USA är:
www.Jetcarrier.com
Eftersom man ofta får gratis frakt inom USA så addersserar man till Jetcarriers terminal i Baltimore? och hämtar sedan i deras terminal i Strömstad. 895:-för 300kg tex.......
www.Jetcarrier.com
Eftersom man ofta får gratis frakt inom USA så addersserar man till Jetcarriers terminal i Baltimore? och hämtar sedan i deras terminal i Strömstad. 895:-för 300kg tex.......
Liten varning för jetcarrier dock.
Skickar du efter småpaket så packar de om dem i större paket för att få upp volymen & därmed priset.
Så gjorde de för mig iaf. Har inte tagit kontakt med dem än om det & jag vet inte om jag orkar
bråka denna gången.
Detta var flyg skall tilläggas..
Annars gick det efter utlovad tid, smidig tjänst.
/ Tompa
Skickar du efter småpaket så packar de om dem i större paket för att få upp volymen & därmed priset.

Så gjorde de för mig iaf. Har inte tagit kontakt med dem än om det & jag vet inte om jag orkar
bråka denna gången.
/ Tompa
Går det alltså att göra flera små beställningar som dom packar ihop till typ en låda?
Blev lite luddigt ser jag, menade mer såhär.
Jag beställde en pryl som var ganska liten, de öppnade kartongen som den låg i för att kolla vad som var i.
Sedan när de packade om det så lade de det i en på tok för stor kartong, hade de
tagit en som var lika stor som prylen så hade fraktkostnaden blivit avsevärt mindre.
/ Tompa
Jag beställde en pryl som var ganska liten, de öppnade kartongen som den låg i för att kolla vad som var i.
Sedan när de packade om det så lade de det i en på tok för stor kartong, hade de
tagit en som var lika stor som prylen så hade fraktkostnaden blivit avsevärt mindre.
/ Tompa
895:-för 300kg
Billigt förstås men hur lång tid tar det inte att få hem det med båt..
Billigt förstås men hur lång tid tar det inte att få hem det med båt..
Själva båtfrakten från USAs östkust till Sverige tar inte mer än en vecka men just JetCarrier har en båt varannan vecka, dvs prylarna kan bli liggande i upp till två veckor där. Enligt Jetcarriers hemsida;
"Det tar i snitt 24 dagar från mottag av gods i New Jersey, till godset är ute hos våra kunder i Sverige."
Båtfrakt från USA till Sverige på 1 vecka? Med flyg tar det runt 10 dagar för mig att få hem saker så något är allvarligt fel i deras system eller vadd et nu än må handla om.. 
Dock bra att veta om det är stora tunga grejer man beställer hem någon gång.

Dock bra att veta om det är stora tunga grejer man beställer hem någon gång.
En vecka är bara från kaj till kaj med lastning. Dom uppger att deras båt gör en t.o.r. resa på 14 dagar dvs en vecka per resa och det kan nog stämma från nordöstra USA. Tidtabellen är den 1:a och 15:e från USA. Fast i praktiken, med väntetid etc så tar en försändelse alltså i medeltal tre veckor om man ska tro dem. Det är alltså från deras terminal i USA, till deras termnal i Strömstad, inte från dörr till dörr. Men jag har aldrig provat dem själv, bara fått det rekommenderat av andra.
-
Jag har använt Jetcarrier för en snöskoterpryl som är stor, en tunnel i alu, stor men lätt.
Priset och lev tiden var helt OK.
/Mattias
Priset och lev tiden var helt OK.
/Mattias
Hade du fyllt i alla uppgifter korrekt och bifogat kvitto på köpet som förklarar vad det var? Isåfall öppnar dom inte kartongen.tompa74 skrev:Liten varning för jetcarrier dock.
Skickar du efter småpaket så packar de om dem i större paket för att få upp volymen & därmed priset.![]()
bråka denna gången.
/ Tompa
Jag har bara goda erfarenheter av Jetcarrier.
mrfrenzy:
Så gjorde de för mig iaf. Handlingar hade de fått såklart, missar man det kostar det extra.
Det låter lite konstigt om det ALDRIG öppnas för att kontrollera vad det är i.
Men det vet ju inte du heller hur det ligger till med den saken, antar jag.
/ Tompa
Så gjorde de för mig iaf. Handlingar hade de fått såklart, missar man det kostar det extra.
Det låter lite konstigt om det ALDRIG öppnas för att kontrollera vad det är i.
Men det vet ju inte du heller hur det ligger till med den saken, antar jag.
/ Tompa
Nej jag vet ju givetvis inte säkert, dom kanske måste göra stickprovskontroller? Det har aldrig hänt mig iallafall, och om det gjorde skulle jag ju se till att det inte kostade mig extra såvida inte jag gjort något fel.