Reläsocklar med snäppe - hitta var?

Elektronikrelaterade (på komponentnivå) frågor och funderingar.
-=Fullmoon=-

Reläsocklar med snäppe - hitta var?

Inlägg av -=Fullmoon=- »

Tja.

Ska göra om belysningen på bilen och sätta dit extra relän med grövre kablar och få mindre kabelväg och avlasta elcentralen.

Dock behöver jag 3-6st reläsocklar och ett par passande 12V relän som pallar med 1-4st 55W tot 220W beror lite på om jag kör ett separat relä till varje lampa eller om två lampor får dela på ett relä.
Bästa hade varit om socklarna hade någon form av snäpp funktion så att man kan sätta ihop ett par socklar med varandra för att få det snyggt. även någon fästpunkt för att kunna fästa socklarna på en plåt etc.

Iden jag tänkte är att jag åker till skroten och klipper bort han och hon kontakten. löder dit nya längre kablar dit med reläsocklar och relän. avsäkrar 12V matningen till reläna Sep säkring till alla eller 1-2 gemensamma? är ju skit samma egentligen är ju bara lite belastning som kommer ligga på när allt är tänt dvs.. 430W totalt (ingen extra ljusen utan standard får fabrik). tror jag drar det mesta i robot slang för att få en 'original look' och sen gör jag ju ingen skada på bilens kabelstammar vilket kan vara bra.
Folxam

Re: Reläsocklar med snäppe - hitta var?

Inlägg av Folxam »

-=Fullmoon=-

Re: Reläsocklar med snäppe - hitta var?

Inlägg av -=Fullmoon=- »

De skulle kunna funka. Dock står ju varken kabel area eller sånt där man kan vilja ha reda på. men de verkar finnas snäpp funktion på det iaf.
Skriv svar