Kände för att skrota min gamla slitna Rotelförförstärkare, så jag tog och byggde ihop denna.
"Ihopslängt" av sådant man hittat hemma och till bra pris på EBay.
En relativt billig motorpot från Alps (vill kunna styra med fjärrkontroll). Inte en "Blue", men denna verkar funka rätt bra den också. Signalkablar från Van Den Hul (hade en snutt liggandes). Till potten fick jag göra ett litet kretskort för att få till bra anslutningar för kablarna.
Lådan är en sådan enkel och billig aluminiumbox från Hammond, som jag putsat till lite och sprayat svart. Använde sådan färg som härdar av värme, och bakade prylarna i en ugn en stund.
Volymratten är svarvad ur en stålbit (Impax) jag hittade i någon skräplåda, och lackad med samma färg.
Enkel/billig passiv volymkontroll
Enkel/billig passiv volymkontroll
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Senast redigerad av nlinus 15 maj 2011, 18:35:01, redigerad totalt 1 gång.
Re: Enkel/billig passiv volymkontroll
Har även nästan gjort klart mottagaren/dekodern för fjärrkontrollen. Avkodar NEC-protokollet och har funkat bra på skrivbordet. Den skickar ut adress och kommando via serieporten så att dessa är enkla att läsa av när man testkör.
Hårdkodar in funktioner för knapparna. I detta fallet blir det bara volym upp/ned, men jag har dragit ut fyra pinnar från PIC:en till en hylslist ifall man skulle vilja bygga ut med något mer.
Kretskortsdesignen är lite av ett hastverk, men den lär fungera. Det enda som inte är testat är H-Bryggan, som är på väg med post för tillfället.
Hårdkodar in funktioner för knapparna. I detta fallet blir det bara volym upp/ned, men jag har dragit ut fyra pinnar från PIC:en till en hylslist ifall man skulle vilja bygga ut med något mer.
Kretskortsdesignen är lite av ett hastverk, men den lär fungera. Det enda som inte är testat är H-Bryggan, som är på väg med post för tillfället.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.