Multisim i Ubuntu 11.04 (linux)

Elektronikrelaterade (på komponentnivå) frågor och funderingar.
mindbraker20

Multisim i Ubuntu 11.04 (linux)

Inlägg av mindbraker20 »

Idag tänkte jag bara göra en test med att använda multisim utan virtualbox, bara för sakens skull. Jag installerade det och provade med att titta på om det fanns komponenter och det gjorde det. Jag har en stark föraning att det inte gjorde det innan, i den föra ubuntu versionen. Sen tryckte jag på en komponent för att lägga ut, och meddelande kom upp "Databas saknas". Typiskt tänkte jag, men lät inte modet slås ner utan gjorde ett nytt försök. Helt otroligt det, det fungerade denna gången. Så jag gjorde ett till försök och även denna lades ut.

Jag ska fortsätta med att testa för att se om alla funktionerna fungerar med Multisim. Det kan vara så att det har löst sig helt magiskt själv.

/Ted
Användarvisningsbild
Glenn
Kontakt:

Re: Multisim i ubuntu 11.04

Inlägg av Glenn »

Genom Wine eller ? ..Wine utvecklas ganska mycket hela tiden, har flera gånger upptäcvkt att saker plötsligt börjat fungera från en vecka till en annan, troligen pga uppdateringar till wine.
mindbraker20

Re: Multisim i ubuntu 11.04

Inlägg av mindbraker20 »

Jepp via Wine och jag säger inte att det inte kunde vara det. Menar bara att jag upptäckte det precis nu när jag använder det senaste Ubuntu. Och antog att det kan bero på Ubuntu och inte Wine. Men det kan så klart helt fel och välkomnar andra att motbevisa det.

/Ted
mindbraker20

Re: Multisim i Ubuntu 11.04 (linux)

Inlägg av mindbraker20 »

Efter att ha testat det det nu har jag märkt att det har en liten bit kvar innan det är värt att byta ut Virtualbox till Wine på Ubuntu 11.04. Men så klart det fungerar ovanligt bra.

/Ted
Skriv svar