Det är en liten förförstärkare för audio som består av volympot och en buffert.
Tanken är att enkelt kunna komplettera ett slutsteg med detta kort och på så sätt ha en förstärkare med volymkontroll.
Först sitter ett lågpassfilter för att frigöra kretsen från eventuell RF/HF.
Sedan en volympotentiometer. Jag har layoutat för Panasoic EVJ. Har läst att det skall vara en hygglig pott som finns till rimligt pris.
Inte helt lätt att få tag på i sverige så jag köper nog från digikey. Det är nog ändå lite prylar man behöver därifrån.
Innan op:n sitter ett HP-filter, och jag har tänkt avvända en vanlig plastkondensator på 1µF 63V.
Anledningen att lägga filtret där är att om man väljer en OP med J-Fet-ingång är den så högohmig att den inte lastar det föregående HP-filtret nämnvärt, och att förförstärkarens undre gränsfrekvens därmed kan hållas låg utan någon större kondensator.
R21 är för att OP:ns ingång alltid skall känna referens och kan nog väljas ganska högt. 200-500K?
R9 är väl lite optional, och jag har kommit på att den kanske är helt onödig

Utgångsmotstånden är dels skydd mot kortslutning samt att kunna driva lite längre kablar. (Vilket visserligen försteget nog aldrig kommer göra då det är tänkt för inbyggnad...)
Två saker struntade jag i då jag inte tyckte jag fick till det snyggt.
Har sett att vissa ansluter feedbackmotståndet efter utgångsmotstådet och inte innan som jag gjort.
Dessutom har jag sett att man kan lägga en liten filmkonding parallellt med feedbackmotståndet för att på något sätt filtrera HF i återkopplingskedjan.
Tror inte att det är av avgörande betydelse precis, men gör jag ett tvålagerskort någon annan gång är det ju enkelt att slänga med!
Som stabbar tänkte jag välja LM317/LM337. Kanske skulle man lastat ner dem med var sitt motstånd från utgång till jord.
Har läst att de presterar bättre under viss last men har inte kollat om det är sant. OP-ampen lastar ju inte ner stabbarna knappt alls...