Nyregistrerad på forumet men har läst i smyg i några månader.

Köpte mig en trådlös dörrklocka på Jula idag och tänkte använda den för att fjärrstyra mina blixtar med hjälp av den. Sändaren skulle jag bygga om så att den kan sättas på kameran och själva mottagaren skulle i sin tur avfyra blixten när den får en signal.
Kretsen på sändaren ska slutas med hjälp av kamerans blixtsko vilket inte är så svårt. Problemet är att tiden som kameran sluter kretsen på (1/60 av en sekund t ex) är för kort för att sändaren ska skicka iväg en signal till mottagaren. Det enda som händer är att led-lampan på sändaren tänds.
Samma fenomen kan jag få om jag själv trycker på sändarknappen för fort. Alltså att led-lampan tänds men ingen signal går fram.
Mina kunskaper inom ämnet är inte så stora så jag själv kan lösa detta, därför frågar jag så här:
Hur eller vad ska man göra för att få sändaren att skicka iväg signalen även om kretsen bara sluts under en bråkdel av sekunden?
Tacksam för alla förslag och tips jag får.
P.S. Insidan av dörrklockan är snarlik den här. D.S.
Edit: Ber om ursäkt men jag såg nu att jag var i fel forum när jag skulle posta inlägget. Någon snäll moderator som kan flytta tråden rätt?