Koppling CNC-controller/Servokort Combi-Mill

Robot, CNC, Pneumatik, Hydraulik, mm
nyhoyn

Koppling CNC-controller/Servokort Combi-Mill

Inlägg av nyhoyn »

Hej!
Skulle behöva lite hjälp av någon som har koll på logik o servon, jag håller på att göra ett kopplingsschema för en modernisering av min Combi-Mill, det blir småningom en ny CNC-styrenhet typ LNC515, men jag behåller mina gamla analoga servokort o DC servon. Jag har kommit en bit på väg med förbindelsen mellan styrenheten och servokortet men det som jag ännu inte riktigt har koll på att vilka pinnar från styrenheten som skall "dra upp servot" dvs ge spänning till kontakter 17 o 19.

Bifogar en pdf med schema och forklaringar.

Tacksam för tips.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Användarvisningsbild
tecno
Ort: Sparreholm, Södermanland N 59° 4.134', E 16° 49.743'
Kontakt:

Re: Koppling CNC-controller/Servokort Combi-Mill

Inlägg av tecno »

Den spänningen ska komma från ditt näraggregat som först ska 'behandlas' dvs att allt är OK innan24VDC släpps på, dito gäller 100VDC .

Har du inga original schemor? Där finns allt snyggt uppritat och välfungerande. Vad är det för styrkort du har, gärna en websida att kika på.
Användarvisningsbild
säter

Inlägg av säter »

Vad är LNC515 för system?
nyhoyn

Inlägg av nyhoyn »

tecno skrev:Den spänningen ska komma från ditt näraggregat som först ska 'behandlas' dvs att allt är OK innan24VDC släpps på, dito gäller 100VDC .

Har du inga original schemor? Där finns allt snyggt uppritat och välfungerande. Vad är det för styrkort du har, gärna en websida att kika på.
Jo jag har orginalscheman men jag har ritat upp hela schemat på ett "ark" Auto-Cad för att få en bättre överblick över hur delarna sitter ihop och var jag ss ska gör ingrepp när Sinumeriken småningom går i graven sen så får jag ju också dokumenterat hur det nya systemet blir gjort. Det som är jag inte har koll på med servokorten är just att vilken "pin" från LNC-kontrollern som ska "dra upp" servot. De övriga kopplingarna mot servokortet är OK. Korten är av samma typ som din maskin hade. (PWE ...någonting)
nyhoyn

Inlägg av nyhoyn »

säter skrev:Vad är LNC515 för system?
Det är en Taiwantillverkad cnc-styrning. (http://www.lnc.com.tw)
Användarvisningsbild
tecno
Ort: Sparreholm, Södermanland N 59° 4.134', E 16° 49.743'
Kontakt:

Inlägg av tecno »

OK, ser ju trevligt ut men......

Varför i hela friden satsa på en totalt okänd häst? Får du strul med den vem ska då hjälpa dig?
nyhoyn

Inlägg av nyhoyn »

Hej!
Fullt så riskfyllt är det inte LNC har faktiskt egen representant här i Finland som sysslar med med moderniseringar av cnc-maskiner, men jag tänker så långt som möjligt göra installationsjobbet själv eftersom maskinen inte är i kommersiellt bruk ,sen blir inlärningskurvan betydligt brantare när man själv försöker lite. Jag får iofs hjälp av LNC:s representant men det är inte så bråttom ännu så jag tänkte göra kopplingschemat så långt jag kan o sen får han se över det o korrigera det som behövs.
Skriv svar