Nu är det såhär att jag har fått kli i fingrarna och vill bygga något kul, eftersom att jag är här inne ofta så ser man ett och annat kul. Och det står liksom mellan 2 olika el-fordon, antingen så tänker jag en el cross eller är det lite mer avancerad "elbil". Nu menar jag ingen riktig elbil utan snarare en stor gokart med 2 säten. Hoppas bilderna hjälper er att förstå hur jag tänker men att ni ändå ska tänka att de ska vara lite mindre avancerade:

Det som jag ser som negativt är väl min kompetens, laglighet(går det få dessa trafikgodkända som bil eller Moped har inte motorcykelkörkort),ingen verkstad inga riktiga verktyg.
Positiva är väl att jag har lätt att lära mig och har hyfsat med resurser.
Som ni säkert ser i frågorna under är jag mest intresserad av att sätta ihop färdiga saker som blir en produkt, mesta är för att jag inte har den rätta kunskapen att komma så långt och att byggtiden skulle ta längre tid. Så därför vill jag att ni som känner att ni kan hjälpa mig med någon del så tveka inte att skriva.
Så nu till frågorna:
1. Går det att genomföra billigare än att köpa en färdig produkt?
2. Skulle behöva hjälp med att få fram rätt sorts motor tappar bort mig i de olika sorterna?
3. Det finns saker som jag själv inte bör bygga själv som tex styrning, bromsar och stötdämpare förslag på billiga återförsäljare?
4. Styrkretsar och kontrollerkort, finns det något som kan hjälpa mig här för en rättvis återbetalning?
Kom gärna med kritiska frågor eller argument så ska jag besvara eller ta åt mig det ni har att säga.