http://research.microsoft.com/en-us/projects/gadgeteer/
"Gadgeteer consists of a robust collection of hardware modules that can be wired together with ribbons and connectors. There are modules for switches, light sensors, rotary encoders, cameras, display screens, motors, breadboard interface, network ports, xbee mesh radios, wifi and more. The gadgets that you build are programmed in C#, using Microsoft Visual Studio."
.NET Gadgeteer, lyx-arduino från M$!
Re: .NET Gadgeteer, lyx-arduino från M$!
Såg ju ut som en rolig leksak, fast såg ju inte speciellt billigt ut.
Re: .NET Gadgeteer, lyx-arduino från M$!
Med Microsoft kan det ofta vara som i en annan bransch: "The first fix is free"
De brukar kunna ta rätt stora kostnader för att slå sig in på en ny marknad vilket jag antar att de vill göra med .NET Micro Framework.
Nu vet jag inte om det gäller här men inte mig emot i så fall. Jag tycker att .NET tillsammans med Visual Studio är vida överlägset alla konkurrenter jag testat hittills i alla fall.
Värt att notera är att Microsoft precis som tidigare nämnds bransch väljer att benämna sina kunder som "users"
De brukar kunna ta rätt stora kostnader för att slå sig in på en ny marknad vilket jag antar att de vill göra med .NET Micro Framework.
Nu vet jag inte om det gäller här men inte mig emot i så fall. Jag tycker att .NET tillsammans med Visual Studio är vida överlägset alla konkurrenter jag testat hittills i alla fall.
Värt att notera är att Microsoft precis som tidigare nämnds bransch väljer att benämna sina kunder som "users"