Koppla in övervakningskamera till bärbar DVD-spelare?

Elektronikrelaterade (på komponentnivå) frågor och funderingar.
kungfeladjo

Koppla in övervakningskamera till bärbar DVD-spelare?

Inlägg av kungfeladjo »

Som rubrik: Är det möjligt att koppla in övervakningskamera till bärbar DVD-spelare och se bilderna live?
Om det skulle fungera, då behöver väl inte DVD-funktionen fungera för att se bilderna dvs, att man kan använda en "trasig" sådan?

Tackar för svar!
Användarvisningsbild
Henry

Re: Koppla in övervakningskamera till bärbar DVD-spelare?

Inlägg av Henry »

Om den har stöd för AV in eller dylikt så skall det ju fungera så länge som ingången är kompatibel med utsignalen från kameran men om det ändå fungerar om DVD delen är paj så det inte stänger av andra grejer eller vad som vet man ju kanske inte direkt.
kungfeladjo

Inlägg av kungfeladjo »

AV , menar du då den gula kontakten som man för in video?
Användarvisningsbild
AndLi
Kontakt:

Inlägg av AndLi »

Det beror ju helt klart på hur dvd delen är paj.

Men jag använder en gammal bärbar DVD spelare som monitor till en övervakningskamera. Funkar helt utmärkt!
(Hittade den i ett soprum, utgick från att dvd delen var trasig, men inte då, dock var batteritiden begränsad, tom orginal nätadaptern medföljde)

Ja den kontakten är oftast gul. Har din DVD spelare en ingång för det så funkar det säkert bra. Din gula kontakt är kanske en RCA? och på din DVD spelare sitter säkert en 3.5mm kontakt, men det brukar vara enkelt fixat.

Bilder på anslutningarna på kamera och DVD säger mer än tusen inlägg...
kungfeladjo

Inlägg av kungfeladjo »

Äger ingen DVD-spelare än, men jag funderar på att köpa, därav inga bilder .. :)
Men som jag förstår så finns det nästan bara video out ingångar. Fungerar det att koppla in kameran i en sådan out-ingång ändå?
Och vad menar du med 3,5mm kontakt? Finns det video ingångar med sådant?
Användarvisningsbild
AndLi
Kontakt:

Inlägg av AndLi »

en ingång kan väll inte vara en utgång :)
3.5mm kontakt är den typ som sitter på alla hörlurar till typ mp3 spelare.

Din enhet måste klara video in för att det ska funka, tittade lite snabbt på de Kjell&co har och ingen verkar ha den funktionen.
Dock klarar 57236 av det. (liten TV)
De har en manual som heter 57239.pdf och märkt Denver som liknar den jag har. Men 57239 i webshopen är en Roxcore som inte klarar det.

Tittar du på 39209 ser du de kontaktyper jag pratar om på till vänster sida är det 3.5mm plug och till höger är det RCA.
Skriv svar