Actionscript 3, problem med root vid inladdning av SWF fil.

Elektronik- och mekanikrelaterad mjukvara/litteratur. (T.ex schema-CAD, simulering, böcker, manualer mm. OS-problem hör inte hit!)
Användarvisningsbild
squiz3r
Kontakt:

Actionscript 3, problem med root vid inladdning av SWF fil.

Inlägg av squiz3r »

Hejsan på er!

Jag har nyligen börjat programmera flash i Actionscript 3 (med adobes FLEX 4 kompilator). Nu håller jag på att försöka göra en flash-fil som är en meny för att välja vilket onlinespel man vill spela. Jag har kommit så långt så att man kan välja ett spel och då laddar jag in det med URLRequest/Loader och lägger till den till root.stage.

Spelet går igång men beter sig väldigt konstigt, jag tror detta är för att dem i spelet hänvisar till root, och då blir det ju root i min flash-fil och inte deras... Jag får varning från debuggern;

Kod: Markera allt

*** Säkerhetssandlådeöverträdelse ***
SecurityDomain http://...spel.swf försökte få åtkomst till kontexten file:///C|/..../gamewrapper.swf som är inkompatibel
Jag försökte sedan med att först lägga till den till stage, och sedan root.stage.removeChild(root) men det gjorde inte heller någon nytta...

Går detta att lösa på något sätt? Jag kommer ju såklart inte åt koden till spelet, annars hade det ju bara varit att ända root till barnets namn.

Är det möjligt att byta namn på root (min main-funktion) till något annat och sedan döpa barnet till root? Några andra förslag?

Det är inte helt nödvändigt att min main-funktion fortsätter leva efter att jag laddat in spelet, men det hade varit ett stort plus.

Mvh. Daniel