Undrar om nån vet vad detta är ? har varit till för ... hur jag kan använda den ? ...
12v dc kommer in nertill ...
2 555'or
1 opamp
1 transistor
1 pot
1 3 läges vip - start (momentan återfjädrande), - från, - drift
1 räknare kopplad till svart röd räknar upp vid vippan start, den ger 12v / 4.5v ut på röd/svart/grön/vit ...
Vad gör denna "on the rocks" mojäng ? ...
Vad gör denna "on the rocks" mojäng ? ...
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Re: Vad gör denna "on the rocks" mojäng ? ...
kan den varit till on the rocks udda amoniakkylskåp för båtbruk?
Rita upp ett schema och jämför med standardkopplingar för NE555 samt op-amp.
Jag skulle gissa att op-ampen är kopplad som komparator eller scmittrigger, för att läsa av en termistor.
Komparatorn triggar sen monovippor byggda runt 555:orna.
Fläktstyrning är en trolig applikation.
Jag skulle gissa att op-ampen är kopplad som komparator eller scmittrigger, för att läsa av en termistor.
Komparatorn triggar sen monovippor byggda runt 555:orna.
Fläktstyrning är en trolig applikation.
-
OM det är för On The Rocks amoniakkylskåp så har en av mina tidigare chefer konstruerat det...
Han "skröt" om det minst en gång i veckan när vi konstruerade underrättelsesystem för artilleriet, lite skillnad på nivå, minst sagt.
Titta om det finns någon mera text någonstans typ "Teleprodukter Ulf Jansson & Company" eller en logga som ser ut som en diod eller något liknande på kort eller invändigt på lådan.
Han "skröt" om det minst en gång i veckan när vi konstruerade underrättelsesystem för artilleriet, lite skillnad på nivå, minst sagt.
Titta om det finns någon mera text någonstans typ "Teleprodukter Ulf Jansson & Company" eller en logga som ser ut som en diod eller något liknande på kort eller invändigt på lådan.