Dyra trapetsstänger på Tradera (Gnäll)

Robot, CNC, Pneumatik, Hydraulik, mm
X-IL
EF Sponsor

Dyra trapetsstänger på Tradera (Gnäll)

Inlägg av X-IL »

Såg dessa annonser : http://www.tradera.com/category/categor ... ype=BuyNow
Riktigt dyrt jämfört med Wiberger, iaf om man jämför "Köp nu"-priset, Wiberger tar 260+moms för 2m TR16x4 (325kr), säljaren på Tradera tycker att 490kr plus frakt 200kr är ett vettigt "Köp nu"-pris. Muttrarna tar wiberger 222,37 för tre inkl moms, annonsen 410kr. Visserligen har jag inte här kollat upp Wibergers fraktkostnad, men det känns som att det bör ligga i samma härad.
Kanske är det inte exakt samma skruvar och muttrar men jag vet vilket jag skulle välja.

EDIT: Som Peter H påpekar så är det ju bara att låta bli att buda. Skyller på att jag försökte hjälpa till för de nybörjare och andra som inte hittat Wiberger ännu.
Senast redigerad av X-IL 30 december 2010, 22:50:44, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
PeterH

Re: Dyra trapetsstänger på Tradera

Inlägg av PeterH »

Och... hur orkar man ens gnälla över en Traderaauktion här i forumet? Det är väl bara att låta bli att lägga bud och köpa hos Wiberger direkt? :wall:
X-IL
EF Sponsor

Re: Dyra trapetsstänger på Tradera

Inlägg av X-IL »

Ja det kan man ju fråga sig, det var nog onödigt ja, men eftersom många här trålar Tradera och bygger CNC för kanske första gången så tänkte jag att det kunde vara till nytta för någon. Men nu när du säger det så kan det nog tyckas som gnäll och höra bättre hemma i papperskorgen eller i en annan tråd.
Hur jag orkar? Vad skulle jag annars göra när garaget är för kallt och jag saknar prylar att pilla med inne.
Användarvisningsbild
Glenn
Kontakt:

Re: Dyra trapetsstänger på Tradera (Gnäll)

Inlägg av Glenn »

Det där gäller ju många saker, kolla på minneskort tex, går nästan ALLTID dyrare än vad samma minne kostar nya med garanti på tex webhallen, hårddiskar av nyare snitt brukar också gå dyrare än nytt.
Användarvisningsbild
Mizzarrogh

Inlägg av Mizzarrogh »

Jo, därför därför undviker man tradera om det finns alternativ... :roll:
Pejlaren

Inlägg av Pejlaren »

Hmm, "trapetsstång" i min värld är en stång man smäller upp i en dörrkarm och gör chins i, armhävningar rakt upp.

Tyckte det var mysko att ni snackade prylar för styrketräning på ett elektronikform, elketroniknördar har ju inga muskler... :roll:

Jag blev tvungen att klicka på länken, och då klarnade det... :D
Skriv svar