Behöver lite hjälp med ett projekt jag tror dom flesta vet vad en turbin är och tesla var någon uppfinare tror jag
är tesla turbiner starka även fast dom är små för dom är väll gjörda för att driva generatorer
vilken är den änklaste disignen på en teslaturbin förutom cd skivs fodrals enkla varianten
här är en prototyp på en annan variant av turbin jag håller på och testar olika saker men de här är bara ett kugghjul som sitter fast på en bl motor jag har en annan sak åkså de kommer nog bild och film idag på den anadra
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
i ett anat test då jag bara testar den som är med i slutet av filmen när den sitter direkt på motorn sladarna på den låg mot skruvstädet och de börja blixtra fast den fortsatte snura fast de var belastning på
men jag använde lila kompresorn så då hade jag knapt helften kvar när jag börja blåsa på den med motorn
men de kommer nog en till film idag där jag har den inkoplad till något
en generator som är kortsluten är tämligen olastad - bara lindningsförlusterna drar effekt och dom brukar bara vara några procent av vad generatorn kan ge med rätt anpassad last inkopplad. med andra ord räkna med att det går verkligen tungt med riktig last inkopplad...