http://www.clasohlson.se/Product/Produc ... =146953646
Jag har funderat på att köpa denna spänningsdetektor men jag är lite osäker på om en för 79kr är speciellt pålitlig.
Jag har letat runt lite men hittar inte speciellt många av denna typ så jag hoppas att någon här kan komma med lite mer information om hur mycket pengar man ska lägga på en spänningsdetektor, vilket fabrikat som är bäst och hur pålitliga de är.
Edit: Vill gärna ha en utan inbyggd ficklampa
Spänningsdetektor - Vilken ska man köpa?
Re: Spänningsdetektor - Vilken ska man köpa?
"Phasen" heter en som varit med väldigt länge och verkar vara stabil.
Tänk bara på att inte lita blint på dem.
Tänk bara på att inte lita blint på dem.
Jag hittade också den men tydligen måste man vara kund hos företaget som säljer dem för att få handla där, har du någon aning om vart man kan få tag på en sådan?
Och det är klart att man inte litar blint på dem, men det känns ändå som att en lite dyrare är mer pålåtlig än en för 80kr på clasolsson, sen står det inte ens på clasolssons sida vilka minimum och max spänningar den kan mäta.
Och det är klart att man inte litar blint på dem, men det känns ändå som att en lite dyrare är mer pålåtlig än en för 80kr på clasolsson, sen står det inte ens på clasolssons sida vilka minimum och max spänningar den kan mäta.
Jag kan rekommendera Fluke, kostar inte mer men har fördelen att den "testar sig själv" så man behöver inte
fundera på om den fungerar eller inte. Sen är faspennor inget att lita på i största allmänhet
fundera på om den fungerar eller inte. Sen är faspennor inget att lita på i största allmänhet

76-445-60Technical Details
* Voltbeat technology and continuous self-test - so you always know it is working
* Upon detection, tip glows and beeper sounds
* CAT IV 1000 V for added protection
* Expanded range: 90-volt to 1000-volt AC or 200-volt to 1000-volt AC depending on model
* 20-volt to 90-volt AC control circuit model also available
Ja dendär verkar ju klart bättre, hittade den på en sida där man var tvungen att ringa för att bli kund så jag sket i det.
Får nog bli en såndär istället
Får nog bli en såndär istället