Behöver tips på hur jag enklast ska göra mig en arduinostyrd dimmer för ett par lysrör som kopplas direkt till väggurtaget. Rören ligger tillsammans på ca 40 - 50 watt (kommer inte ihåg exakt för tillfället). Mottar gärna så många tips som möjligt.
Arduinostyrd dimmer för 230V belysning
Arduinostyrd dimmer för 230V belysning
Tjenare,
Behöver tips på hur jag enklast ska göra mig en arduinostyrd dimmer för ett par lysrör som kopplas direkt till väggurtaget. Rören ligger tillsammans på ca 40 - 50 watt (kommer inte ihåg exakt för tillfället). Mottar gärna så många tips som möjligt.
- Klas-Kenny
Re: Arduinostyrd dimmer för 230V belysning
Köp en sladd-dimmer och modifiera dit ett servo som du kopplar till arduinon
Förresten, hur fungerar det nu igen att dimma lysrör, fungerar det som vanliga lampor?
Förresten, hur fungerar det nu igen att dimma lysrör, fungerar det som vanliga lampor?
- ghost_rider
Re: Arduinostyrd dimmer för 230V belysning
Jodå, lysrör går att dimma, men inte med en vanlig dimmer. Och det är väl där arduinon kommer in i bilden