Är Mastech labbagg bra?
Är Mastech labbagg bra?
Jag ska inhandla mig ett DC labbaggregat och har kikat på ett linjärt Mastech med 2 variabla kanaler 0-30V 0-5A samt en 5V/3A fast utgång. Modellen heter HY-3005F-3. Är det någon som vet om dessa duger till något?

Re: Är Mastech labbagg bra?
mastech är väl ett sånt där "vi sätter vårat märke på vad som helst" märke, så troligen är det ett annat nätagg med mastech-loggor på.
Vill du ha kvalité kan du få köpa ett PowerBox 3100 av mig, det är gediget, har dubbla spänningar, LED displayer och allt annat du kan önska dig
Du kan säkert få det för samma pris som det där "Mastech". Säg till om du vill se bilder...

Om du menar Mastech så hittar du dom på E-bay för ~260USD vilket tullat och klart blir ca: 2400SEK
Det har tyvärr för låg ström, jag behöver minst 5A för jag kommer bland annat använda det till att driva en balanserad batteriladdare för batteripack, så 2,5A räcker inte.PeterH skrev:Vill du ha kvalité kan du få köpa ett PowerBox 3100 av mig, det är gediget, har dubbla spänningar, LED displayer och allt annat du kan önska digDu kan säkert få det för samma pris som det där "Mastech". Säg till om du vill se bilder...
Men tack iaf..

-
Sånt där kan jag inte(ännu iaf), är det något jag borde se på det där schemat? 
Det blev ett agg från Sagitta med 30V 5A till att börja med, 850 pix är ju inte så farligt.. Får väl köpa ett till senare.. Har ju inhandlat alldeles för mycket prylar på senaste tiden och det börjar bli dyrt nu..
Har fortfarande 5-6 leveranser på väg med diverse prylar från olika delar av världen..
Lödstationen passerade tullen i söndags och borde vara här imorgon, hämtade ut verktygskistan idag och fick precis leveransbesked från Conrad på diverse kablage/verktyg. Har redan hämtat ut 2 paket i veckan dessutom.. 
http://www.sagitta.se/cgi-bin/butik/db. ... tikel.html

Det blev ett agg från Sagitta med 30V 5A till att börja med, 850 pix är ju inte så farligt.. Får väl köpa ett till senare.. Har ju inhandlat alldeles för mycket prylar på senaste tiden och det börjar bli dyrt nu..

http://www.sagitta.se/cgi-bin/butik/db. ... tikel.html

Jag skulle inte bli förvånad om det är samma kinesiska tillverkare på dom två nätaggen 

- Klas-Kenny
Jag valde det där för att det har säkerhetskontakter, har såna sladdar nämligen..