Var hittar jag dessa accar som sitter i laptopdatorer?
med eller utan lödöron,
sen letar jag efter 9 polig d-sub till rj45 gärna med stiftkontakter till d-subben.
//J
LiOn och kontaktsvårigheter.
Re: LiOn och kontaktsvårigheter.
Angående batterierna sedan så hade jag nog rek Ebay, finns fullt av de där och är lite billigare än tex dealextreme som också har en del. Men köp inte de billiga GTL batterierna på Ebay för de har enligt test på nätet en kapacitet som är långt ifrån vad det sägs på batterierna och man började också bli lite misstänksam då de var billigast av alla. Ultrafire eller dylika märken är dock bra. Ju större antal du köper i ett pack desto billigare blir det jämfört med st priset och kolla upp hos varje försäljare vad de anger att det är nya batterier som säljs.
Dock är det inte alltid så att du bara kan byta ut batterierna i datorn pga många olika anledningar som har diskuterats här förr men fungerar det så fungerar det men ju modernare dator desto mindre chans. Annars hade jag helt enkelt rek dig att köpa ett helt nytt batteri till din dator och det finns det också gott av på Ebay och de är inte så mycket dyrare än om man bytt batterierna själva. Köpte ett till en bärbar som fungerat hur bra som helst sedan i våras och det var från någon som var registrerad i England men kommer dock inte ihåg vad de hette men har för mig det var i alla fall nästan 1/3-del av priset jämfört med original.
Dock är det inte alltid så att du bara kan byta ut batterierna i datorn pga många olika anledningar som har diskuterats här förr men fungerar det så fungerar det men ju modernare dator desto mindre chans. Annars hade jag helt enkelt rek dig att köpa ett helt nytt batteri till din dator och det finns det också gott av på Ebay och de är inte så mycket dyrare än om man bytt batterierna själva. Köpte ett till en bärbar som fungerat hur bra som helst sedan i våras och det var från någon som var registrerad i England men kommer dock inte ihåg vad de hette men har för mig det var i alla fall nästan 1/3-del av priset jämfört med original.
Senast redigerad av Henry 16 oktober 2010, 19:28:31, redigerad totalt 1 gång.
Tack Henry. Jag siktade på att köpa runt 20 av dom cellerna. Men tack för bra info och jag kommer tillbaka med feedback.
/J
/J
Räknar man på vad det kostar att byta alla 18650-cellerna i laptopbatteri mot vad det kostar att köpa ett helt nytt batteri från Ebay så brukar man inte spara mer än ca 50kr... på att sitta och löda en hel kväll.