Jag har en sexkilos pulversläckare, men det är ett helvete att dammsuga upp

I min ägo har jag fem stycken microvågsugnstransformatorer. Jag tänkte seriekoppla fyra och låta den femte arbeta induktivt för att begränsa strömmen.
Jag är lite osäker på hur jag ska koppla ihop åbäkena dock.
(Alla har två kontakter till prim och en induktionslindning.)
Ettan har 2 från sec
Tvåan har 1 från sec (en wire av secstorleken är dock fastnitad vid stålkroppen- är det min andra kontakt? Ska jag klippa av den och köra på den eller ska jag löda fast något på stålkroppen?
Trean har en från sec (samma som tvåan)
Fyran har en från sec (samma som tvåan)
Femman har en från sec (samma som tvåan)
Så min plan var att bulta fast alla fem i en bräda (typ furu, med 5cm mellanrumm mellan MOTsen.)
Så kör jag rätt från väggurtaget in i ettans två primära, och ettans två sekundära till tvåans två primära. Sen tvåans enda sekundära till ena prim på trean och tvåans skal till den andra prim på trean? Sen gör på samma vis till fyran med? Och sen vidare till själva stegen.
Lite specs på mina MOTs
T1 väger 5.7kg H10 B6 L12 (står 2100v)
T2 väger 3.4kg H8 B6 L9
T3 väger 5.7kg H10 B6.5 L11.5
T4 väger 5.9kg H10 B6.5 L11.5 (står 2070 voc .62A)
T5 väger 4.6kg H11 B6.6 L9
Så mina frågor är:
1, Kommer min plan fungera?
2. Om inte, varför?
3, Hur ska jag få en av dem att arbeta induktivt? Eller räcker det om jag kortsluter den redan befintliga induktiva lindningen på hela högen och på så sätt få ut 10kv?
4, Om jag ska sätta en hel mot som induktivt motstånd, vilken ska jag välja? Den största? Minsta?
5, Kommer jag behöva sätta hela riggen under olja?
6, Då det verkar som om skalen på mina MOTs kommer bli strömförande, kommer det vara någon nytta att jorda (gulgrön)? Tror inte det va?
7, Vad ska jag använda för säkerhetsjord när jag vill vara absolut säker på att systemet är "kallt"? Jag har en rejäl sladd med en tigerklämma på som jag funderar på att omvandla (med hjälp av en järnpinne) till en petare som jag kan säkerställa allt med
8, OM jag ska sätta skiten under olja, kommer en plastback, stil IKEA, fungera?
Och gnäll inte för att jag är okunnig, jag hade kunnat låta bli att fråga och råkat grilla av ett par fingrar. Förutsatt att jag inte dött på fläcken.
//S