Vill ha tag på ett par latchar som klarar av att driva 8 lysdioder med 20 mA per diod. Kollade på HCT familjen och de kan ge 35 mA per ben men bara 70 mA totalt. Finns det nån familj som klarar av mer ström totalt ? Blev mest snurrig när jag kollade på databladen. För HCT står det max 70 mA och max 500 mW men 70 mA x 5 V = 350 mW
Det betyder nog att utströmmen på pinnarna max får vara 70mA totalt, och att inström på pinnar får gå upp så att totala effekten blir högst 500mW.
Jag vet inte, men det är en möjlighet.
Maze skrev:Vill ha tag på ett par latchar som klarar av att driva 8 lysdioder med 20 mA per diod. Kollade på HCT familjen och de kan ge 35 mA per ben men bara 70 mA totalt. Finns det nån familj som klarar av mer ström totalt ? Blev mest snurrig när jag kollade på databladen. För HCT står det max 70 mA och max 500 mW men 70 mA x 5 V = 350 mW
Har använt mig av TPIC6B595DW, en 595 med open drain utgångar som klarar upp till 500 mA eller 150 mA när alla utgångar är på. Mer info finns här http://focus.ti.com/lit/ds/symlink/tpic6b595.pdf