ds77 skrev:Glöm inte bort regeln om att citera föregående inlägg
Det var ett svar i all välmening, åtminstone jag har inte fått någon som helst uppfattning på vilken nivå trådskaparen ligger på. Det kan vara så att han behöver hjälp med att koppla in en lysdiod eller så är han expert på mycket men inte analogbiten.... en klargörning här sparar mycket tid för alla inblandade. Finns det inte speciellt mycket förkunskaper kanske det räcker med att koppla in en färdig givare, finns det mer kunskaper(behövs inte _så_ mycket) kan man kanske tänka sig att rekommendera ett färdigt kretsschema. Visar det sig att han har mycket stora kunskaper eller ambitioner att lära sig kan man ju komma med lite förslag i grova drag.
jo lite hetskt blev det
jag har en liten idé om att bygga en liten makapär så jag vänder mig till er som är jävligt skärpta på detta ämne (gäller säkert inte alla) ang elektronik! Eftersom jag inte vill uppfinna hjulet en gång till, Så har jag efter bästa förmåga beskrivit min issue, jag tror att jag har gjort mig förstådd i vad det är jag menar.
För er som undrar arbetar jag med en elektromekanisk komponent till flyget, Så helt tappad är jag inte, har byggt mycket med elektronik men inte på ngn avancerad nivå.
så mina herrar finns det något färdigt schema på en enkel krets där en spole (50mm diam) kan ge en inpuls av att en inte nödvändigtvis magnetisk metall passerar genom spolen
Jag respekterar er allas kunskap, ni får ha lite förståelse för ngn som inte ligger på samma nivå som er. Förhoppningsvis kanske jag kan lära mig något av mitt lilla projekt