Jag har själv inte användt dessa kommandon så jag kan inte säga säkert, du gör bäst i att granska det jag säger
code:
--------------------------------------------------------------------------------
bcf PIE1^0x080,TMR2IE
btfss PIE1^0x080,TMR2IE
btfss PIE1^0x080,CCP1IE
bcf EECON1^0x180,EEPGD
bsf EECON1^0x180,WREN
--------------------------------------------------------------------------------
Ifall du ändrar om 180 och 080 till binära tal ser du att det är 1100000000 resp. 100000000. Om man sen ser på i vilken bank registren EECON1 och PIE är så borde det vara nån typ av "automatisk" bank-väljare.. (åtminstone EECON1 är i bank 3 (11) och utan att kolla tror jag att PIE är i bank 1 (01)
code:
IF ((HIGH($)) != (HIGH($-3)))
ERROR("Table crosses page boundary!")
ENDIF
tror de är för att kolla att tabellen inte går över från adress FF till 00, vilket inte funger när man skall ha en tabell eftersom det blir fel i beräkningarna när man adderar till PCL...
De här high betyder att det är den högre delen av en byte.. tex. i 0xD4 så är det D. Jag kan ha fel och att det är word istället för byte... det borde gå att kolla upp nånstans...