solidcam-bro/tab/brygga för att hålla materialet vid fräsnin
solidcam-bro/tab/brygga för att hålla materialet vid fräsnin
Jag får inte till det, det borde vara så enkelt. Hur gör man? Jag tänker mig att jag lägger till några streck i solidcam och så markerar jag dom som "fräs inte bort detta". Det är än så länge bara ett enkelt 2D jobb jag fräser ut..
- tecno
- Ort: Sparreholm, Södermanland N 59° 4.134', E 16° 49.743'
- Kontakt:
Re: solidcam-bro/tab/brygga för att hålla materialet vid frä
Har inte tillgång till Solidcam men tar för givet att detta ska finnas beskrivet i manualen eller?
Sheetcam fixar detta enkelt och ytterligare förbättringar på den fronten kommer ut i dagarna på utvecklingsversionen.
Sheetcam fixar detta enkelt och ytterligare förbättringar på den fronten kommer ut i dagarna på utvecklingsversionen.
Har inte min dator framför mig nu men om jag inte minns helt fel så ligger den funktionen under Chamfer/Rest material eller Depth type. Kolla lite där annars kolla på Youtube, Sök på solidcam bara! Finns massor med nyttigt där 

Jag tror mig våga sticka ut hakan och säga att det står inget i manualen om detta. Inte heller några gamla inlägg här eller cnczone pratar om detta. Kan tyda på att det är extremt lätt men jag hittar det iallafall inte. Tittar jag efter rätt sak, heter det bridge alt. tabs. Jag har tittat under chamfer och rest material nu, jag ser inget som känns användbart för att detta, tänkte du att man skulle köra någon specialare med hjälp av chamfer-funktionen?
Youtube har massor om solidcam men inget som har med detta att göra hittas när jag söker..
Youtube har massor om solidcam men inget som har med detta att göra hittas när jag söker..
Jag har själv aldrig behövt köra med några bridges men jag är nästan helt 100 på att dom har det... Och om jag inte minns fel så har jag sett en film på Youtube med. Har du kollat under HSM? Kolla under Roughing för dom har rätt mycket stöd för Offset milling osv.
Edit:
Måste ha drömt att jag har sett en sån funktion
Verkar som du få göra så här:
Saxxat ur CNC Zone
Edit:
Måste ha drömt att jag har sett en sån funktion

Saxxat ur CNC Zone
Precis som dom skrev på cnczone (att jag inte hittade det) så blir det problem när man fräser 2d, första profilen går liksom genom hela materialet så om man adderar broarna och kör en till operation så är det redan genomfräst. Fattar inte att det ska vara så svårt. Dags att lära sig något annat..
Solidcam kanske inte riktigt är tänkt för 2d fräsning eller vad tror du???
När man har stöd för 5 axlar...
När man ska köra 2d så kan du köra direkt ifrån sketchen med, du behöver inte ens göra den till 3d. Annars kan du göra egna fräsbanor med hjälp av sketcher som du lägger på din 3d bit. Det gör man tex vid gravering! Lycka till!
Edit: Stavning

När man ska köra 2d så kan du köra direkt ifrån sketchen med, du behöver inte ens göra den till 3d. Annars kan du göra egna fräsbanor med hjälp av sketcher som du lägger på din 3d bit. Det gör man tex vid gravering! Lycka till!
Edit: Stavning