Nu har routern kommit och jag har hämtat ett 10-dagars provabonnemang hos The Phonehouse. Routern känns riktigt stabil, mycket enkel att konfa

Det blev Tele2:s abbonemang eftersom säljaren lovade att alla abbonemang kunde lämnas tillbaka inom 10 dagar utan att man fick straffa en startavgift
Nu till några funderingar... Jag har gjort iordning ett litet "server rum" (är ju inte riktigt sant eftersom jag bara har routern och basstationen till tele där nu

) Jag har helt enkelt tagit ett vanligt skåp för säkringar och monterat det vid elcentralen. Inte helt regelenligt men eftersom jag inte villa ha dom framme har dom hamnat i hallgarderoben

Frågan är nu hur jag gör för at få bästa möjliga mottagning till USB-modemet (dongeln)?
Just nu har jag monterat en förlängningskabel (USB) för att få modemet utanför elskåpet, dels för att få bättre mottagning men mest för att enkelt kunna ta med modemet när jag skall ut och åka

Mottagningen (signalstyrkan) är nu 32% på modemet enligt routern och jag får då ca: 4Mbit/s via trådlöst nät och ca:5Mbit/s via TP nätet. Det känns ganska okej men jag tänkte att man kanske kan få upp det lite till om man får runt 50-70% signalstyrka på modemet
Några idéer som inte är allt för komplicerade? Har själv funderat på aktiv USB förlängning så man kan ha lite längre kabel och få modemet högre upp och utanför garderoben. Har också funderat på möjligheten att sätta in en passiv antenn för att få in mer av 3G signalen i garderoben