Det jag har kommit på är att man kanske kan ta loss kablarna inne i handkontrollen och helt enkelt flytta den, men när jag öppnade dem så såg jag att kablarna var fast lödade på kretskort, och det är inget jag vill börja greja med för det kan jag inget om.
Då tänkte jag att jag kanske skulle klippa av sladden och bara skarva ihop sladden från GC kontrollen med N64 kontakten. Men i GC kontrollen så finns det sex st kablar som går på kretskortet, i N64a kontrollen så finns det bara tre st. Eller ja, rättare sagt så går kablarna i GC kontrollen in på en vit grej som i sin tur sitter fast på kretskortet, och i N64 kontrollen så går de tre kablarna in på en blå grej som också sitter fast i kretskortet. Det liknar nästan en liten sockerbit, men utan skruvarna, och att den blåa bara har fyra ingångar, den vita har sex st.
Vet någon hur jag kan göra? Om jag kan skarva ihop sladdarna ändå, fast två ifrån GC kontrollen till en på 64a kontollen?
Eller om det inte går alls?
Någon som vet hur det påverkar spel eller konsolen i och med att GC kontrollen har en C-spak, där N64an har knappar?
Jag borde också skriva att det är ingen original Nintendo GC handkontroll, det är en ifrån märket Logic 3, men jag har skaffat mig en tri-wing skruvmejsel som jag väntar på för att kunna öppna min original GC handkontroll. Så får jag se om kablarna i den är likadana som denna versionen.
Sladdarna i GC kabeln är svart, vit, röd, gul, blå, grön.
Sladdarna i N64 kabeln är svart, vit, röd.

Tacksam för all hjälp!