Hej alla blev så inspirerad av alla schyssta cnc byggen att jag blev sugen på att göra en själv.
Var inne på idén redan får nåt år sedan men avfärdade det då jag tyckte det var för avancerat för mig, men efter ha hittat detta forumet blev jag sugen igen. Har precis avslutat bygget av min knivslip (KMG klon) och behöver ett nytt projekt.
Har dock både en dremel och en Dewalt DW670 (http://www.dewalt.se/powertools/product ... atno/DW670) liggande och funtar på vilken som skulle funka bäst. Dewalten har ju 340w motor vs. 150w på min dremel. Tror tom att det finns pinnfräsar som passar direkt i dewalten oxå. Är jag ute och cyklar kanske?
/Bruno
Dewalt DW670 till CNC
- brunolundh
- Mizzarrogh
Re: Dewalt DW670 till CNC
Många använde DW maskiner på tex CNCZone, dremmeln är nog litet för klen men fungerar nog till småsaker som kretskort och annat.
Har du svårt att välja vid ollika tillfällen kan du ju göra en adapter som även passar dremmeln, eller ett litet fäste vid sidan om DW fästet för denna så man kan byta maskin.
Är ganska säker på det inte bör vara något större problem att hitta pinnfräsar och annat till DeWalt
Edit: Skall se om hittar någon länk till ÅF om ingen annan hinner före... Men är väl standardfäste på den om jag inte minns fel.
Har du svårt att välja vid ollika tillfällen kan du ju göra en adapter som även passar dremmeln, eller ett litet fäste vid sidan om DW fästet för denna så man kan byta maskin.
Är ganska säker på det inte bör vara något större problem att hitta pinnfräsar och annat till DeWalt
Edit: Skall se om hittar någon länk till ÅF om ingen annan hinner före... Men är väl standardfäste på den om jag inte minns fel.
Re: Dewalt DW670 till CNC
Jag skulle säga att dewalt maskinen är bra mycket bättre lämpad, den använder standard pinnfräsar 6-8mm beror på vilken spännhylsa som sitter i.