Ang: Vectric cnc software,
Ang: Vectric cnc software,
Är det någon som har testat det?Är det bättre än artcam tex?
Mvh Terho
Mvh Terho
Re: Ang: Vectric cnc software,
Jag sitter med Aspire och jag har testat Artcam och måste erkänna att det äger det, enligt min åsikt då 
Gillar stödet för G-kod med, med t ex kod för EMC2.

Gillar stödet för G-kod med, med t ex kod för EMC2.
Fördelen med Vectric, åtminstone Cut3D, är ju att man kan rita i valfritt CAD-program och exportera 3d-modellen direkt till Cut3D för att ska g-kod, det går inte med Artcam.
Artcam fungerar lika bra med EMC2 trots att det kanske inte finns att välja i listan.
Artcam fungerar lika bra med EMC2 trots att det kanske inte finns att välja i listan.
Håller jag inte med om.
Vectric har stöd för att peta ut kod i Arcs för t ex EMC2 istället för en massa streck.
Vectric har stöd för att peta ut kod i Arcs för t ex EMC2 istället för en massa streck.
Jag har då provat Mach3gb-Arcs med EMC2 och det fungerade, visserligen väldigt simpel med bara några cirklar.
Men i alla fall. Vectric över Artsoft vilken dag som helst, både funktionsmässigt och prismässigt
-
Ett attraktivt pris på Cut3D, troligen köper jag det också.
Har köpt mig en licens på SheetCam, bra 2,5D CAM faktiskt.
Har köpt mig en licens på SheetCam, bra 2,5D CAM faktiskt.
Jag är väldigt nöjd med vectric och deras programvaror.....har alla deras program moduler.(Photocarve,Cut3d,Aspire)
Aspire verkar innehålla många av cut3ds funktioner samt att man enkellt kan skapa på ett förståeligt sätt egna allster.
Aspire verkar innehålla många av cut3ds funktioner samt att man enkellt kan skapa på ett förståeligt sätt egna allster.