Jag funderar på att bygga en lite mera praktisk mp3-spelare till motorcykeln. Spelar i nuläget mp3:or via min navigator som har touchscreen, problemet är att det är obekvämt/osäkert eftersom man måste titta ner och ta ögonen från vägen varje gång man skall byta låt. Samt att använda touchscreen med handskar på är lite klumpigt.
Har en idé som jag tänkte försöka mig på; "slakta" en mp3spelare och löda en kabel till styret där man skulle ha knappar för prev/next, volym upp/ner som går att använda med tummen utan
att behöva ta blicken från vägen.
Till detta tänkte jag mig att använda en sådanhär "brytare"

Problemet är att jag inte vet varifrån man skall få tag på en sådan, de verkar kallas "Joystick 5-Way Switch" på engelska men jag har inte lyckats hitta vad de kallas på svenska. Har sökt på elfa utan resultat också. Det är alltså frågan om en liten momentan brytare som går åt 4 håll, den skulle behöva vara så liten som möjligt (helst runt 10-15mm i yttermått) och den lilla spaken skulle kanske behöva vara omkring en 5mm lång, tillräckligt för att man skall kunna känna av den med handskar på.
Vet någon var man kan köpa sådana?
mvh
MaggoT