Schweizare... (verkstadsbilder)
Schweizare... (verkstadsbilder)
Jag ramlade över en serie bilder från en schweizisk elektronikfirma (!). Sån här verkstad har de tydligen. Man kan lägga en stund på att kika på bilderna. De har dessutom lite dolda klickbara länkar som det finns ytterligare bilder på.
Sidan finns här: http://www.guedel-electronics.ch/esch/werkstatt.htm
Sidan finns här: http://www.guedel-electronics.ch/esch/werkstatt.htm
Re: Schweizare...
Vi hadde lillebrorsan till deras planslip på SAAB för att slipa in chimsbrickor till JAS:ens styrservon.
Kunde bli lite spännande ibland
Kunde bli lite spännande ibland

Lillbrorsan? Det finns en mindre alltså? Jag tycker deras ser ganska liten ut. Är det en Studer möjligen? Lite svårt att se texten på maskinen.
"Gripen" alt "fpl39" alt "JAS39", inte "JAS:en" eller "jasen" eller "jas", "JAS" är en funktionsbeskrivning och kan syfta till vilket flygplan som helst som har samma funktioner och prioritetsordning.Dagoberg skrev: chimsbrickor till JAS:ens styrservon.
..Ja jag vet att jag är skitjobbig och petig men grr.. det stör mej

(..Och då orkade jag inte ens klaga på att "shims" inte stavas "chims"

- Krille Krokodil
Re: Schweizare... (verkstadsbilder)
"JAS" är en 100% korrekt och entydig kortform av "SAAB 39 Gripen" i det här sociala sammanhanget liksom det kan vara 100% fel i andra sammanhang.
Inte mycket man inte skulle kunna tillverka i den verkstaden! Och eftersom att det är Schweiz tror jag nog inte att de har städat speciellt för bilderna utan det är nog alltid så rent och välordnat.
Inte mycket man inte skulle kunna tillverka i den verkstaden! Och eftersom att det är Schweiz tror jag nog inte att de har städat speciellt för bilderna utan det är nog alltid så rent och välordnat.
Det verkar som om att man får skriva med SAOL bredvid sig på detta forumet(rätt så?). Ja det var flygplan 39 Gripen. Det finns mig veterligt ingen annan produkt inom SAAB:s sortiment som kallas JAS:en.
- Mizzarrogh
AJ, JA, S däremot för tex Viggen, men det stämmer mig veterligen att det inte fanns någon JAS version av Viggen eller draken vad jag känner till.
Håller faktiskt just nu till på gamla Flygmek fd F 15 tyverr inte så mycket kvar men en del finns bevarat, som tex gamla tankdepån osv.
Nå,hursomhaver, trevlig bild, önskar mig också en sådan mekhörna (snacka om gubbdagis, man skulle nog få bära ut mig därifrån om det fanns här
)... 

Håller faktiskt just nu till på gamla Flygmek fd F 15 tyverr inte så mycket kvar men en del finns bevarat, som tex gamla tankdepån osv.
Nå,hursomhaver, trevlig bild, önskar mig också en sådan mekhörna (snacka om gubbdagis, man skulle nog få bära ut mig därifrån om det fanns här

SAOL är ett måste här, missar man det så är man rökt. Vissa gånger behövs dock andra faktakällor men SAOL är en bra börjanDagoberg skrev:Det verkar som om att man får skriva med SAOL bredvid sig på detta forumet(rätt så?). Ja det var flygplan 39 Gripen. Det finns mig veterligt ingen annan produkt inom SAAB:s sortiment som kallas JAS:en.