Har inte räknat så noga på det ännu men den borde bli ganska ok pris.
Mina kompletta kulskrivar med mutter är påväg från Kina. Om det visar sig att dom är för krokiga när dom kommer fram kommer jag testa denna lösning. Men jag tänkte bara tipsa er andra om den kluriga uppfinningen från tyskland.
Det blir förmodligen dyrare och krångligare än att låta kinesen svarva dom, när jag frågade förut så skulle han ha under hundralappen för att svarva en kulskruv i samband med beställning.
Men har man obearbetad kulskruv och saknar svarv så är det ju ett sätt att lösa problemet.
Ja, visst är kinesen billigare på ändbearbetningen MEN han kan ju inte förpacka dom så dom kommer fram raka. Se Ollesv tråd jag länkar till om krokiga kulskruvar.
Går det verkligen så enkelt att bara ta en mutter från en säljare och sätta den på en skruv från en annan?
Köper man mutter i kina och sen skruv hos slideandballscrew(ingen super handlare det heller) funkar det nog då dom köper sina grejer i kina, men solectro är ju inte riktigt samma sak?
I den "riktiga världen" (industrin, med tillverkar som SKF, THK, INA, NEFF mfl) kan man inte blanda mutter och skruv, säger tillverkarna själva iaf. Men frågan är om vissa av de där billiga inte görs i samma fabrik nånstans i Kina, men det lär ju vara ett spel med precisionen som insats att blanda fabrikat.