Enkel spänningsreglering - Löst

Elektronikrelaterade (på komponentnivå) frågor och funderingar.
Användarvisningsbild
Skalman

Enkel spänningsreglering - Löst

Inlägg av Skalman »

Har en tid nu haft en trådlöst kameraövervakningssystem liggandes på hyllan efter ett vad ska vi kalla det "impulsköp". Nu hade jag tänkt få lite användning av systemet genom att starta igång det ingen.

Samtliga kameror är idag spänningsförsörjda via ac/dc adapter, men jag vill ha dem spänningsförsörjda via batteri för att få mer flexibilitet i mitt val av kameraplacering.

Jag har idag tillgång till NiMh batterier med en spänning på 14.4V och en kapacitet på 12.4Ah.

Kameran vill ha 8V 0,3A, nu är min fråga hur jag ska bygga mig en lite spänningsregulator som gör att jag kan utnyttja mina batterier.

Jag är inte helt på det klara med om det räcker med följande komponent, S78M08CZ V-reg 8V TO220, https://www1.elfa.se/elfa~se_sv/b2b/cat ... ab=catalog eller om det krävs något mer och kommer jag att behöva sätta någon kylfläns på spänningsregulatorn?

Tack på förhand
Senast redigerad av Skalman 17 mars 2010, 21:55:16, redigerad totalt 1 gång.
v-g
EF Sponsor

Re: Enkel spänningsreglering

Inlägg av v-g »

Skriv artikelnummret så direktlänkar forumet automagiskt

73-262-59 borde ju duga, kör gärna med kylare. Koppla enligt databladet (sid 7) så äre lugnt.
Användarvisningsbild
Skalman

Re: Enkel spänningsreglering

Inlägg av Skalman »

Jag tackar för ditt snabba svar.

Visste inte att direktlänkningen fungerade, men det är ju en oerhört trevlig funktion.

Det ser ut som om mitt lilla projekt kommer igång redan till helgen.

Tack så mycket.
v-g
EF Sponsor

Re: Enkel spänningsreglering - Löst

Inlägg av v-g »

Varsågod, glad att man kan hjälpa till ;)
Skriv svar