Den är något defekt i just ugnen, men inget som inte går att fixa.
Hur som helst har jag tänkt använda den spisen eftersom den har induktionshäll och bara måste vara bättre än mina $£@¤#"! plattor.
Jag höll på och funderade lite över vart jag skulle göra av den och så, och platsbrist som jag har i övrigt drogs tankarna även till min enorma mikrovågsugn som är lika bred som min diskmaskin som den står ovanpå, fast med en bänkskiva emellan.
Det är en sån där pryl som är skitbra för den värmer riktigt kungligt, till skillnad mot min lilla fjutt-mikro som jag hade tidigare, men den är så fläskigt stor, så jag fick en sån där snilleblixt; Varför inte bygga in skiten i ugnen i spisen jag skulle få. Skulle inte kosta mig något, annat än t.ex. material, men absolut inte behöva köpa en ny spis om nåt skulle gå galet. Brandrisk undantagen dock

Jag plockade isär mikron litegrann, bara för att se hur skiten såg ut invändigt. Jag har aldrig pysslat med magnetroner tidigare, men jag vet att de kan vara ruskigt farliga om man är dum & klantig, så jag hade hoppats på lite tips och idéer här. Hade en annan tanke också på att ev. slakta den andra mikron också för att få ökad effekt.
Men problemet som jag ser det är hur fasen man ska reflektera strålningen på ett bra vis utan att göra det brandfarligt eftersom man tydligen antingen gör så att maten roterar på en motoriserad tallrik eller strålningen genom att använda en reflektor.
Tanken var då att även kunna använda ugnen på vanligt vis, dvs. med de existerande värmeslingorna, och jag är lite skepsis till att borra hål i plåten för roterande grejer. Jag vill ju inte att värmen läcker ut nånstans och fattar eld.
Sen är jag lite fundersam över hur man ska skärma av frontluckan också. Man kan väl inte använda vad som helst heller antar jag?