Jag har snokat omkring från och till ett bra tag nu, och det har väl varit för att jag är ganska intresserad av elektronik och annat pilleri. Dock har jag problem att verkligen gå in för något och påbörja ett vettigt projekt, men nu när jag har fått fritid på händerna är det banne mig dags!

Det jag tänkte löda samman och försöka förstå är en FM-sändare med tillhörande mottagare, och sedan någonting kopplat till mottagaren som använder signalen till något lustigt. Till exempel hade det varit roligt att kunna koppla in valfri mp3-spelare, skicka signalen, plocka upp den, och få se några lampor blinka i takt till musiken.
Jag har grundläggande kunskaper om ellära men har ingen aning om hur radiosignaler fungerar, eller allmänt hur man analyserar en mer komplex krets. Det är detta jag vill lära mig! Finns där några bra resurser för mig tro? Jag har letat runt på detta forum, övriga nätet, och till och med biblioteket, men hittar inte något speciellt användbart känns det som...
Finns där några vettiga byggsatser eller ritningar för en bra FM-sändare/-mottagare, hyfsat lättillgängliga?
Är jag helt vild i mina tankar om att använda en mottagen signal till att exempelvis blinka med lite lampor när en bastrumma slår, eller är det något som är genomförbart?
Skulle ett sånt här litet träningsprojekt gå mig back flera tusen, eller man kan göra det relativt billigt?
All hjälp uppskattas!
Vänliga hälsningar