Hjälp med LCD bygge...
Hjälp med LCD bygge...
Iallafall har jag tänkt beställa en grafisk lcd display från fractronic men undrar om jag ska ta matningen från USB'n eller går det fixa från Parallellporten?
Stor nybörjare på detta så tacksam för svar..
Stor nybörjare på detta så tacksam för svar..
- PHermansson
- EF Sponsor
- Kontakt:
- PHermansson
- EF Sponsor
- Kontakt:
F**n... jag som gav 314:- för en på tradera 
Jaja, den är inte kompatibel med hd44780, men den har inbyggd teckengenerator så man behöver inte bygga upp all text som grafik.
Den har inbyggt test-läge så man kan kolla (och beundra den) utan att ha den inkopplad.
Funkar fint att köra den emot lpt´n på datorn. Däremot så är dom lcd-program som stödjer denna inget vidare. (eller iaf. jobbiga att confa)
Men min ligger mäst i lådan o samlar damm just nu. Tänkte leka med denna och µC ngn gång.
EDIT: HÄR har ni databladet för den.
Den har dessutom ÅÄÖ inbyggt i teckentabellen.

Jaja, den är inte kompatibel med hd44780, men den har inbyggd teckengenerator så man behöver inte bygga upp all text som grafik.
Den har inbyggt test-läge så man kan kolla (och beundra den) utan att ha den inkopplad.
Funkar fint att köra den emot lpt´n på datorn. Däremot så är dom lcd-program som stödjer denna inget vidare. (eller iaf. jobbiga att confa)
Men min ligger mäst i lådan o samlar damm just nu. Tänkte leka med denna och µC ngn gång.
EDIT: HÄR har ni databladet för den.
Den har dessutom ÅÄÖ inbyggt i teckentabellen.
Senast redigerad av Hedis 10 februari 2005, 23:24:16, redigerad totalt 1 gång.