Är det någon som testat en dylik? Jag förstår att det inte är en ESAB, jag tänkte mest ha den för enklare saker typ punktsvetsning av alulådor i tunn plåt etc och funderar på om plasman kan vara praktiskt ibland.
Håller med, köp och recensera, en sådan har man suktat efter länge men inte haft riktigt pengar till, speciellt inte när man inte vet vad den presterar...
Jag har också sett ebay men jag tänkte nog köpa från ett svenskt/danskt företag för att få ordentlig garanti och support på språk jag kan tala och skriva! Den där tusenlappen är inte så viktig för mig i detta fall.
Scandtig har samma inte kombimaskinen men de har den som är AC/DC/MMA och den är ca 1500:- dyrare än på trådlöst.se och ca 3000:- dyrare än ebay-affären som det länkades till förut.
Scandtig verkar dock vara mer kunniga inom svets så man får säkert bättre service där.
jag har den svetsen
min första svets men tycker den funkar fint (svetsade min cnc med den )
ang 16A så ligger den og och överbelastar säkringarna lite har gått ett par ggr för mig när jag kört mycket och tjockt helst med plasman
men är helnöjd med bemötandet från tradlost.se dom har arit mycket hjälpsamma och svarat på frågor
är automatsäkringar av C klass (garos ) nyss bytt central
men mina huvudsäkringar är 16A diaselsäkringar och dom har har hållit fint men automater löser alltid snabbare
har inte orkat sätta tågen på svetsen för att se hur mycket den tar men kan göra det till veckan om det är mycket intressant