Hej.
TV modell: Philips 42PFP5332/10
För ca ett halvår sedan kom det första symptomet. När jag kollar på tv så drar tvn ihop bilden en bit och lämnar gråa remsor på höger och vänster sida. Innan var det enstaka gång/månad. nu har den börjat göra det lite oftare. Det hjälper inte att byta kanal på digitalboxen utan jag måste byta kanal på tv'n för att bilden ska blir rätt igen. Idag provade jag att stänga av och starta om digitalboxen men inte det hjälpte. Jag var tvungen att byta kanal på tv'n.
Jag har letat i tv menyn för att hitta om dte finns ngn automatisk bildformat funktion man kan stänga av men det verkar inte vara så tyvärr.
Vad ska jag göra verkar som om tv'n är kommer att balla ur. Jag har kretschema över den som man fick med från philips.
Min plasma tv strular
Re: Min plasma tv strular
Det är inte så att utsändningen plötligt är i 4:3 och att TVn då ställer om sig för det?
nix . då borde den ju hoppa tillbaka om jag byter kanal på digitalboxen men det gör den inte. O som sagt, den har inte gjort så förr
Kontakta en philips serviceverkstad, & kolla om det finns en mjukvaru uppdatering till TVn.
Det är inte säkert!.
Så kolla... Är det mjukvaru fel så har du ändå inget val.
Så kolla... Är det mjukvaru fel så har du ändå inget val.