Slände in nyaste AVR Studio (4.11) och bli uppmanad som vanligt att byta firmware i STK´n.
Klickar på program och den programmerar och ger sedan fel vid verify.
Bootloadern klarar sig tack och lov så jag får fler försök.
Har provat några gånger till och med även äldre firmwares.
Någon som råkat ut för samma?
Skall ta och testa på en annan dator strax.
Uppgradering av STK500 = Verify failed! -->Problemet lös
Uppgradering av STK500 = Verify failed! -->Problemet lös
Senast redigerad av Hedis 17 mars 2005, 23:55:43, redigerad totalt 2 gånger.
Har nu kollat lite mer på det.
Tack erixon för den info´n. Det stämmer bra. Och AT90S1200 µc´n är hel och har rätt data i sig.
90S8535:an är däremot skumm. Kanske ESD-skadad lr ngt.
Det går att tömma den. Det går att fylla den med 0x00, 0x11 osv, det går även att lägga in vissa firmwares ok, medans andra totalvägrar med diverse fel vid verifiering.
Lawicel svarade att det är 1mån garanti på sådan "labbutrsutning", det köper jag. Labbsaker får ju utstå endel.
Har dessutom mailat Atmel för att se om det går att få tag på en AT90S8535 krets o byta med. Mega8535 går att sätta dit, men då måste man köra med specialfirmware.
Ingen som har ett skrotat STK500-däck som 8535:an kanske är hel på?
Tack erixon för den info´n. Det stämmer bra. Och AT90S1200 µc´n är hel och har rätt data i sig.
90S8535:an är däremot skumm. Kanske ESD-skadad lr ngt.
Det går att tömma den. Det går att fylla den med 0x00, 0x11 osv, det går även att lägga in vissa firmwares ok, medans andra totalvägrar med diverse fel vid verifiering.
Lawicel svarade att det är 1mån garanti på sådan "labbutrsutning", det köper jag. Labbsaker får ju utstå endel.
Har dessutom mailat Atmel för att se om det går att få tag på en AT90S8535 krets o byta med. Mega8535 går att sätta dit, men då måste man köra med specialfirmware.
Ingen som har ett skrotat STK500-däck som 8535:an kanske är hel på?
STK´n är äntligen lagad!
En dag slog det mig att Software Crew kanske hade den gamle µC`n. Och mycket riktigt så var humöret på topp igen.
Dom hade ingen hemma men en beställning bort så var det en påväg till mig.
Så ett riktigt stort tack till Bosse på SwCab.
Ca 1 vecka tog det ifrån första mailet tills den sitter här på min platta
En dag slog det mig att Software Crew kanske hade den gamle µC`n. Och mycket riktigt så var humöret på topp igen.
Dom hade ingen hemma men en beställning bort så var det en påväg till mig.
Så ett riktigt stort tack till Bosse på SwCab.
Ca 1 vecka tog det ifrån första mailet tills den sitter här på min platta