video "grabber" mjukvara
video "grabber" mjukvara
Har köppt en usb ansluten videograbber.
Till den kom givetvis ett program med som kan användas för att fånga bild/ljud och editera etc.
Skulle dock vilja ha ett simplare program som helt enkelt bara visade video i ett fönster.
Någon som har ett förslag?
Till den kom givetvis ett program med som kan användas för att fånga bild/ljud och editera etc.
Skulle dock vilja ha ett simplare program som helt enkelt bara visade video i ett fönster.
Någon som har ett förslag?
Re: video "grabber" mjukvara
ska se om jag kan lista ut det, hårdvaran är iaf Grabster AV350MX
Säg gärna vilken mjukvara också. Blir svårt annars att ge förslag på "enklare" program om ingen vet vad som är o-enkelt från början.
Magix heter någon "suit" som följer med
riktigtsmidigt hade varit om tex windows media player hade kunnat visa det som kom via "grabbern"
riktigtsmidigt hade varit om tex windows media player hade kunnat visa det som kom via "grabbern"
Har du frågat tillverkaren, eller kollat om de har något forum där frågan redan är ställd?
Har sökt tillverkaren utan framgång. Dock löste det sig.
Laddade ner Windows Media player classic. Där kan man välja open device istället för open file. funkar super!
Laddade ner Windows Media player classic. Där kan man välja open device istället för open file. funkar super!
Jo det är ett bra program som jag använder till nästan all filmvisning men det heter bara "Media Player Classic" om man ska vara petig. Har ingenting med Windows media player att göra.
Media Player Classic använder de codecs finns i installerade i systemet. VLC använder bara sina inbyggda. Så om VLC inte klarar en film kan MPC göra det, om man laddar hem rätt codec. Ifall filmerna är tunga att avkoda kan ibland VLC-hacka, medans MPC med någon effektiv codec klarar av uppspelningen.
MPC använder som standard sina egna interna codecs. Externa lägger man till och ändrar hur de ska användas under "Options" - "External Filters".
MPC-HC är en ny och uppdaterad version av gamla MPC som jag anser är många gånger bättre, har även stöd för avkodning av HD med grafikkortet. Med MPC-HC behövs inga andra codecs.
MPC-HC är en ny och uppdaterad version av gamla MPC som jag anser är många gånger bättre, har även stöd för avkodning av HD med grafikkortet. Med MPC-HC behövs inga andra codecs.
Okej, då hade ja fel. Men om MPC inte har en codec använder den nog systemets. För jag har fått igång filmer i MPC genom att tanka hem codecs.
Om drivrutinerna till din grabber är DirectShow eller WDM kompatibla kan du använda t.ex. VLC eller AMCap.